به انگیزه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛

"مسافر آستانه": فیلم‌های برجسته جنگی را برای پکیج سی سال سینمای دفاع مقدس انتخاب کردیم

مسافرآستانه گفت: انتخاب و جمع‌آوری بهترین آثار در مقاطع مختلف و فراهم آوردن زمینه و امکانات لازم برای ارتقاء کیفیت آن آثار و ثبت آنها در یک پکیج کار بسیار سختی که توسط جمعی از مطلعین و متخصصین و آگاهان سینمای دفاع مقدس ارزیابی و انجام شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی دفاع مقدس مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت فرصتی ایجاد کرد تا دبیر محترم جشنواره دفاع مقاومت زمینه مساعدی را برای جمع اوری بهترین آثار دفاع مقدس در سی سال گذشته فراهم بیاورد. دبیر جشنواره این وظیفه را به عهده موسسه رسانه های  تصویری گذاشته و در واقع موسسه رسانه های تصویری بررسی آثار جنگ در سی سال گذشته را پذیرفت.
 
وی افزود: به عبارتی انتخاب بهترین آثار در مقاطع مختلف و در نهایت دست یابی به آن آثار و فراهم آوردن زمینه و امکانات لازم برای ارتقاء کیفیت آن آثار و ثبت آنها در یک پکیج که قابل ارائه برای عموم علاقمندان داشته باشد را بر عهده گرفتیم. کار بسیار سختی انجام شد. جمعی از مطلعین و متخصصین و آگاهان سینمای دفاع مقدس اعم از تهیه کنندگان و کارگردانان گرد هم امدند تا به ارزیابی آثار سی سال دفاع مقدس بپردازند.
 
مسافر آستانه بیان کرد: در مجموع ده عنوان فیلم سینمایی برگزیده از مقاطع مختلف تاریخی در سی سال گذشته انتخاب شد. اما سختی کار بعد از انتخاب فیلم ها دوباره شروع شد.
 
وی ادامه داد: بسیاری از آثار منتخب قابلیت دسترسی و دستیابی نداشتند. خیلی از این اثار به سختی تهیه شد ولی در نهایت کیفیت لازم را برای ارائه نداشتند. بنابراین ما دوباره با مشاوره چند آثار را علی رغم میل باطنی کنار گذاشتیم و آثار دیگری را مشابه آن آثار جایگزین کردیم. البته در صدد هستیم تا بعد ها در صورت دستیابی به نسخه های قابل توجه از آن آثار ، این پک  سینای دفاع مقدس را ترمیم کنیم.
 
مسافرآستانه ادامه می دهد: اما بیشترآثار انتخاب شده می بایست دوباره مراحل فنی را پشت سر گذاشته و برای کیفیت صدا و تصویر کار فنی رویشان انجام شود. اسکن شوند تا نسخه  قابل  دیدن آن برای عموم علاقمندان آماده شوند .چند نسخه  از این آثار منتخب  مراحل اسکن  و بازسازی را پشت سر گذشته و نسخه های دیگری در حال گذراندن   مراحل تصحیح کیفیت هستند.
 
مدیر عامل رسانه های تصویری در پایان صحبت هایش گفت: امیدوار هستم همزمان با  برگزاری جشنواره مقاومت پکیجی قابل توجه از منتخبین سی سال دفاع مقدس را به علاقمندان ارائه دهیم. فیلم های انتخاب شده از بین کارگردان های مربوط به جنگ از جمله ابراهیم حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور است.  
 
شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود.
 
اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره بین المللی فیلم مقاومت moqavematfilmfest.ir موجود است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار