"بهرام عظیمی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جشنواره‌های به ظاهر بزرگ و بی در و پیکری در کشور برگزار می‌شوند

جشنواره‌های بی در و پیکری در استان‌های کشور برگزار می‌شوند و وزارت ارشاد هم در این باره پاسخگو نیست.

بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن و کاریکاتوریست، در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در اردیبهشت سال 93 جشنواره ‌ایی با عنوان "نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان" از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان در شهر بندر عباس برگزار شد. 

وی افزود: داوری آثار فیلم و انیمیشن از سوی هیأت داوران در تهران برگزار شد اما با درخواست برگزار کنندگان قرار شد تعدادی از هنرمندان کارگاه آموزشی نیز در بندرعباس برگزار کنند.

وی گفت:الان حدود چهار ماه از برگزاری این جشنواره می گذرد و هیچ خبری از پرداخت هزینه های داوری و هزینه های کارگاه های آموزشی نیست و دبیر بخش فیلم آقای امیرزاده جواب تلفن های ما را نمی‌دهد. 

این کارگردان برجسته انیمیشن گفت: پس از عدم پاسخگویی دبیر جشنواره با دفتر ارشاد هرمزگان چندبار تماس گرفتم و آنها اعلام کردند  که بخاطر کمبود بودجه توان پرداخت دستمزدها را نداریم و حتی برای توجیه من گفتند که ما هنوز 30 میلیون تومان برای جشنواره هشتم بدهکار هستیم دیگر چه برسد به این جشنواره! و هروفت خواستم با رییس ارشاد استان هرمزگان صحبت کنم مدیر دفتر ایشان یا گفتند آقای مرشدی نیستند و یا گفتند مسافرت هستند و آخرین بار هم گفتند هستند ولی در حال حاضر در جلسه تودیع و معارفه حضور دارند و دیگر کاری از دست ایشان بر نمی‌آید!

 
عظیمی افزود: در سال 1387 نیز چهارمین دوره جشنواره ورزش- هنر و المپیک از سوی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ورزشگاه انقلاب برگزار شد که در آن جشنواره هم همین اتفاق افتاد و برگزارکنندگان تا به امروز دستمزد داوران را پرداخت نکرده اند و همینطور در سال 1384 جشنواره کاریکاتوری با موضوع موتور سیکلت با همکاری فرهنگسرای بهمن و شرکت تجارت الکترونیک البرز به دبیری آقای احمد کلهر برگزار شد که بعد از اعلام اسامی برندگان هیچ جایزه ایی به هیچکس داده نشد و جالب این است که وقتی استاد مسعود شجاعی مدیر محترم خانه کاریکاتور در رابطه با  اهدای جوایز به برندگان با آقای کلهر صحبت کردند، جناب آقای احمد کلهر محترمانه ترین حرفی که فرمودند این بود: جایزه هارو نمی دم ، برو هرکاری دوست داری بکن!

البته این جمله ایشان کمی دستکاری شده و کلمات مودبانه به آن اضافه شده!


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار