در نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود؛

ظریف: ایران متعهد به پیدا کردن راه‎‏حل برای موضوع هسته‌ای است/ ریندرز: بسیار اهمیت دارد که توافقی درباره مسئله اتمی ایران تا 24 نوامبر به دست آید

وزیران امور خارجه ایران و بلژیک در نشست خبری مشترک در بروکسل شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسکای نیوز: "محمد جواد ظریف" در آغاز نشست خبری مشترک با "دیدیه رایندرز" با با ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات هسته‎ای بین ایران و گروه 1+5، بر توسعه روابط ایران و بلژیک در زمینه اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین به موضوع تحولات عراق هم پرداخت و خواستار مبارزه جهانی با خطر تروریسم در منطقه شد.

وی با اشاره به حضور گروه‎های مسلح در عراق و سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت جدید عراق تاکید کرد.

در این کنفرانس خبری، وزیر خارجه بلژیک از بحث های مطرح شده در مورد نظر اتحادیه اروپا در خصوص مسایل هسته ای ایران و مواضع مشترک ایران و کشورهای غربی و منافع مشترک طرفین در برخورد با بحران عراق و حل مناقشه عراق و مبارزه با تروریست ها سخن گفت. 

دیدیر ریندرز با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی خود و اشاره به دیدارهای پیشین خود با محمد جواد ظریف گفت: ما در ماه های گذشته، توانسته ایم سطح روابط دو جانبه خود را افزایش دهیم و مبادلات تجاری خود را بخصوص در ماه های اخیر بیشتر کرده ایم و می خواهیم آن را در حوزه هایی مانند آموزش، محیط زیست و دیگر حوزه ها گسترش دهیم.

وی افزود: سفیر جدید ما حدود دو هفته است که در تهران ساکن شده است و ما نیز در سطوح مختلف، با همدیگر در ارتباط هستیم. همچنین ما درباره اوضاع جهانی و نیز گفتگوهای گروه سه بعلاوه سه و نهادهای مرتبط با این فرایند هم صحبت کردیم.

وزیر خارجه بلژیک گفت: بسیار اهمیت دارد که توافقی جهانی تا بیست و چهارم نوامبر درباره مسئله اتمی ایران به دست آید. 

وی افزود: درباره عراق و نیز اوضاع منطقه نیز این دیدگاه مشترک را داشتیم که به سود همه است تلاش شود پیش از همه از روی کار آمدن دولت جدید و فراگیر در عراق که همه بخش های جامعه عراق در آن حضور داشته و آماده مقابله با تروریست ها باشد، حمایت شود. البته این هدف فقط برای عراق یا منطقه خاورمیانه نیست بلکه به سود همه ماست زیرا اطمینان داریم که داعش برای همه خطرناک است. از این رو بسیار اهمیت دارد که همه طرف ها از جمله کشورهای خلیج فارس در این فرایند حضور یابند. همچنین برای اتحادیه اروپا نیز این مسئله اولویت دارد که برخی ستیزه جویان را که از کشورهای مختلف اروپا به منطقه آمده اند و می خواهند به کشورهایشان بازگردند و خطری عمده برای همه ما به شمار می آید، بیابیم.

وی بار دیگر با تقدیر از ظریف برای تلاش هایش در تقویت روابط دو جانبه گفت: برای ما جای خرسندی است که شاهد احتمال پیشرفت در مسئله اتمی باشیم و خوشحالیم که می بینیم امکان گفتگو درباره احتمال اقدام مشترک در اوضاع دشواری اینچنینی در عراق و البته سوریه وجود دارد. 





انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار