حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی:

قانون جدید آیین دادرسی کیفری نوآوری‌های فراوانی دارد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قانون جدید آیین دادرسی کیفری نوآوری‌های فراوانی دارد و برای اجرای آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدکاظم بهرامی" در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح با موضوع «بررسی نوآوری‌های قانون جدید آئین دادرسی کیفری» اظهارداشت: برای فراهم شدن شرایط لازم در راستای اجرای قانون جدید لازم است مصادیق قانون در جلسات قضایی به شیوه‌های مختلف آموزش داده شود.

وی افزود: برای فراهم شدن شرایط لازم در راستای اجرای قانون جدید لازم است مصادیق قانون در جلسات قضایی به شیوه‌های مختلف آموزش داده شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار سازمان قضایی در کارها تصریح کرد: نباید سست باشیم یا بی‌مهابا کار کنیم بلکه باید کار خود را در بخش‌های احضار، بازجویی، کیفرخواست و مجازات‌ها به طور حکیمانه‌ای اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه مردم و کشور ما بدون وجود نیروهای مسلح قوامی ندارند خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که آفت اقتدار ظلم و سرکشی است و ممکن است گاهی قاضی از اقتدار خود سوءاستفاده کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سرعت رسیدگی به امور قضایی گفت: کوتاه کردن مسیر رسیدگی به پرونده امری است که باید مدنظر همه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قاضی و کارمند باید سالم باشد و از فساد دوری کند؛ زیرا ورود فساد در هر دستگاهی از پیشروی درست و صحیح کارها و وظایف جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با تاکید بر مسائل فرهنگی به عنوان یکی از اصول اساسی کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: هر اندازه نیروهای مسلح با قوانین آشنایی داشته باشند در پیشگیری از جرم تاثیر گذارترند و به همین دلیل آشناسازی آنان با قوانین از الزامات است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این سازمان نیروهای بسیار خوبی دارد که می‌تواند در تحقق رهنمودهای رهبری یک گام جلوتر حرکت کند و همه ما باید تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار ببندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار