هوندا از سال 2016 می‌تواند به تیم‌های دیگر موتور بفروشد

کمپانی هوندا که قرار است از سال آینده با تیم مک لارن در فرمول یک حضور داشته باشد اعلام کرد از فصل 2016 می تواند به تیم های دیگر موتور بفروشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران هوندا که در سال 2008با فرمول یک خداحافظی کرده بود، قرار است در فصل آینده باری دیگر به این مسابقات برگردد. اما اینباره نه به عنوان یک تیم، بلکه به عنوان تأمین کننده موتور. این کمپانی ژاپنی فصل آینده به عنوان تأمین کننده موتورهای تیم مک لارن باز هم در فرمول یک دیده خواهد شد.
 مدیر بخش موتور اسپرت کمپانی هوندا گفت: در 2015 برنامه ای نداریم تا به غیر از مک لارن، به تیم دیگری موتور بدهیم. اما اگر تیم های دیگر این درخواست را در 2016 یا سال های بعد از آن از ما داشته باشند، ما آماده تأمین کردن موتورهای تیم آنان خواهیم بود. اما حتی در 2016 هم مک لارن همکار رسمی ما در فرمول یک خواهد بود.
 
وی افزود:حتی اگر در 2016 به تیم های دیگری موتور بدهیم، باز هم هدف ما این است که همیشه برنده باشیم و با اطلاعات به روز تر، عملکرد موتور را بالا ببریم. لازم نیست به دلیل سرمایه گذاری خودمان در این بخش نگاه کنیم. اگر بتوانیم برنده شویم، این کار را اتوماتیک وار انجام داده ایم.
 
او افزود: هوندا برای استراتژی کمپانی خیلی مهم است. یکی از مهمترین هدف های کمپانی هوندا، برنده شدن در فرمول یک است.

ما به فکر بالابردن ارزش برند خود در جهان هستیم. و به طور جدی دوست داریم در مسابقات سال آینده برنده شویم.

وی تاکید کرد:به غیر از این، مک لارن در تست های پایان فصل در ابوطبی این شانس را دارد تا زودتر از موعد مقرر، موتورهای هوندا را بر روی اتومبیل خود تست کند. این تیم بریتانیایی در حال حاضر تلاش می کند تا این اتفاق برای تیم رخ بدهد. چرا که در این صورت، تیم یک گام جلوتر خواهد بود.
 
"آرای" گفت: در هفته های آینده کار شبیه سازی را آغاز می کنیم. تا قبل از شروع رقابت های ۲۰۱۵ هم در پیست حضور خواهیم داشت. به احتمال قوی، این اتفاق در پیست خرز رخ می دهد.

به احتمال قوی در آن تست، موتور هوندا بر روی شاسی مک لارن قرار خواهد گرفت و مک‌لارن هوندا باری دیگر در رقابت ها دیده خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار