اردبیل/

اختتامیه نهمین جشنواره مدیحه سرایی رضوی در اردبیل

نهمین جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، تواشیح و ابتهال رضوی شامگاه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد در اردبیل و با معرفی نفرات برتر در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در این مراسم پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرائت شد، گفته است: ایران اسلامی گوهر دیرینه و تابناک و گنجینه ارزشمند معنوی یعنی امام رضا (ع) را در سینه خود دارد که در سایه آن گنجینه های بزرگ و کم نظیر معنوی از آثار ادبی و هنری در ساحت مقدس رضوی به وجود آمده اند.
در این پیام افزوده شده است: انبوهی از نوجوانان و جوانان دلبسته به معارف اسلامی در ایران وجود دارند که درباره فرهنگ منور رضوی آثار ارزشمند و کم نظیری را خلق نموده اند.
وزیر ارشاد در ادامه بیان کرده است که دوازدهمین سال آغاز جشنواره امام رضا (ع) در حالیست که فتنه های مذهبی و قومی در جهان اسلام بالا گرفته و باعث نگرانی مسلمانان جهان شده است ولی ایران اسلامی به برکت امام رضا (ع) و نیز در سایه تمسک به ولایت از این فتنه ها مصون مانده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین گفت: 4 هزار نفر آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند که 2 هزار و 230 اثر در این جشنواره به ثبت رسیده است.

اسحاقی افزود: 15 عنوان کتاب در این جشنواره به چاپ رسیده است.

وی گفت: آثار ارسالی در 3 مرحله توسط کمیته داوران بررسی و برگزیدگان انتخاب شده‌اند.

در پایان این مراسم اسامی ارسال کنندگان آثار برتر به این جشنواره معرفی و لوح سپاس ، تندیس جشنواره و جوایز نقدی به آنان اهدا شد.

ستاد برگزاری این جشنواره به پاس یک عمر تلاش صادقانه و خالصانه با صدای ملکوتی در اشاعه فرهنگ امامت و ولایت ؛ دیپلم افتخار ،تندیس جشواره و هدیه مخصوص آن را به فخرالذاکرین استاد سلیم موذن زاده اردبیلی اهدا کرد.

همچنین ، در بخش مقاله پژوهشی عسگر آرمون از اردبیل ، رضا اسمعیل زاده از تهران و اعظم خوش صورت موفق از قم عناوین برتر را به دست آورده اند.

در بخش چاووشی خوانی احمدحسن راهی مالکی از خوزستان و علی محرابیان از اردبیل ، همت قاسمی از مازندران ، محمد خسروپرویزی از گیلان و محمد حسن باغبانی از مازندران و همچنین گروه چاووشی خوانی سادات بنی فاطمه از استان مرکزی به عنوان افراد و گروه برتر معرفی شدند.

همچنین از محمد تقی دهقان از یزد و سید طاها موسوی از اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

در بخش ابتهال حسن مختاری از یزد و احمدحسن راهی مالکی و صادق بیت سعید هر دو از خوزستان نفرهای برگزیده بودند.

در بخش مداحی نیز از محمدصادق درآبادی از اردبیل و یاسر اسمعیلی از استان مرکزی تقدیر شد.

در این بخش همچنین مهران نوروزی از اردبیل ، مصطفی رایت از یزد و علی داداش زاده از اردبیل و محمدحسین چاووشی زاده از قم نفرهای برتر بودند.

همچنین از گروه های تواشیح نورالثقلین از استان یزد و حبل المتین از زنجان تجیل شد.

در این مراسم همچنین از افراد تاثیر گذار در 9 دوره برگزاری جشنواره مدیحه سرایی و نیز از تعدادی از خبرگزاری ها و نشریه های محلی اردبیل که در این دوره مطالبی را منتشر کرده اند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، نهمین ، جشنواره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.