عوامل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل

در بیشتر موارد، چنین ارتباط‌ها و دوستی‌هایی به محض آگاهی همسر اول شکست می‌خورد و باعث فروپاشی خانواده او یا قطع ارتباط با فرد دوم می‌شود و در موارد کمی که به ازدواج منجر می‌شود با سختی‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از روزنامه خراسان: با مطرح کردن مشکل یکی از مخاطبان به بررسی آثار زیانبار آن پرداخته ایم: دختری ۲۷ ساله‌ام. با مردی ۳۱ ساله که همسر و فرزند دارد، آشنا شده‌ام. ۵ سال است که با هم دوست هستیم و به یکدیگر خیلی علاقه داریم. نمی‌توانم به جدا شدن از او فکر بکنم. خیلی عذاب می‌کشم و گریه می‌کنم. مانده‌ام چه کار کنم؟

سوال شما بسیار کلی است و در آن مشخص نکردید که به دنبال چه هستید؟ آیا از این ارتباط رنج می‌برید و به دنبال قطع آن هستید یا به دنبال راه حلی برای کنترل احساسات و درمان وابستگی شدیدتان به آن آقا هستید یا اصلاً می‌خواهید راهی برای ارتباط مشروع و ازدواج با وی پیدا کنید؟

در هر صورت برای ارائه پاسخ مفید، جامع و کاربردی که تصمیم منطقی و درست شما را در پی داشته باشد، در ادامه توصیه‌هایی به شما خواهیم داشت.

قرار گرفتن در نقش همسر دوم

متاسفانه موضوع دوستی با مردان متاهل به عنوان یک پدیده اجتماعی گریبانگیر بعضی از خانم‌های مجرد و مطلقه شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است. درخور ذکر است که ارتباط دختر با مرد متأهل، خلاف شرع و حرام است. با این حال گرفتار شدن در دام زیاده خواهی بعضی مردان، قرار گرفتن در جایگاه همسر دومی و چندمی و سوء استفاده بعضی مردان از زنان برای نیازهای غیرطبیعی در قالب ارتباط‌های مخفی که به هیچ وجه مشروع و منطقی نیست، واقعیتی است که در جامعه مشاهده می‌شود و به شدت نیازمند هشدار به خانواده هاست.

عوامل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل

در میان مراجعان من نیز، مواردی گرفتار این نوع رابطه‌ها شده بودند و زمانی که به دنبال راه حلی برای مشکلشان بوده‌ام، پس از بررسی عوامل زمینه ساز آن، به این نتیجه رسیدم که عامل اصلی این پدیده تنهایی و کمبود محبت دختران در محیط خانه و رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط‌های اجتماعیشان، بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری‌های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران، از جمله عوامل برجسته و تاثیرگذار در این باره است.

از سوی دیگر، نیاز شدید برخی دختران مجرد و زنان مطلقه به تکیه‌گاه و حامی از میان مردان باعث می‌شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به این نوع ارتباطات تن دهند که در نتیجه ضعف اراده و ضعف شخصیتی بانوان یکی از عوامل اصلی شکل گیری چنین ارتباط‌هایی است.

شکست خود به همراه فروپاشی خانواده طرف مقابل

جالب است که بدانید در بیشتر موارد، چنین ارتباط‌ها و دوستی‌هایی به محض آگاهی همسر اول شکست می‌خورد و باعث فروپاشی خانواده او یا قطع ارتباط با فرد دوم می‌شود و در موارد کمی که به ازدواج منجر می‌شود با سختی‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شود؛ بنابراین بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای زنان، قطع ارتباط با مردان متاهل و راه‌های کنترل احساسات و عواطف خودشان است.

شایسته است که فورا با قاطعیت، بدون هیچ گونه بهانه و ردپایی برای ارتباط مجدد و حتی بدون عذرخواهی، کسب حلالیت و حتی صحبت و بیان دلیلشان برای این جدایی، به چنین ارتباط‌هایی خاتمه دهند. همچنین تمامی عواملی که احتمال می‌دهند آن‌ها را وادار به فکر کردن درباره مرد مورد علاقه‌شان یا برقراری ارتباط مجدد می‌کند، از زندگیشان حذف و پاک کنند.

توهم عاشقی به جای علاقه

درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید بدانید که نه تنها این گونه علاقه‌ها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقه‌هایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد می‌شود و به طور طبیعی باعث وارد شدن خسارت‌های فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل خواهد شد؛ بنابراین لازم است که توجه بیشتری داشته باشید که این نوع احساسات، هیجانات و علاقه‌ها حقیقی نیست و نخواهد بود.

آیا ارزشش را دارد!؟

از دختران یا زنان مطلقه‌ای که با مردان متاهل ارتباط دوستی برقرار کرده‌اند، خواسته می‌شود که با واقع بینی به مسائل ذکر شده، فکر کنند که آیا مردی متاهل و خانواده دار که معلوم نیست، واکنش اطرافیان و همسرش بعد از اطلاع از این ارتباط با شما چه باشد، صلاحیت یا ارزش این را دارد که شما به او دل ببندید، علاقه پیدا کنید، خودتان را برای او هزینه کنید، سرمایه گرانمایه جوانیتان را برای او تلف کنید و به خاطر او بهترین دوران زندگیتان را نابود کنید و فرصت و شانس ازدواج را از دست بدهید.

تلقین نابود شدن

اینکه بعضی زنان نمی‌توانند به پایان دادن به چنین رابطه‌هایی فکر کنند، عذاب می‌کشند و گریه می‌کنند، به خاطر این است که خودشان را کم می‌بینند و به خودشان تلقین کرده‌اند که بدون طرف مقابل زندگیشان نابود می‌شود در حالی که نمی‌دانند سخت در اشتباه هستند و اتفاقا با وجود چنین مردانی است که زندگیشان تباه می‌شود. فقط کافی است کمی به این مسئله واقع بینانه دقت کنند و توجه داشته باشند که در چنین رابطه‌ای، ممکن است خانم‌ها دچار مشکلات بیشتر و غیر قابل حلی شوند.

ازدواجی سخت‌تر از دیگر ازدواج‌ها

چنین ارتباط‌هایی بدون شک، محکوم به شکست است مگر اینکه رسمی و شرعی شود که پس از آن سختی‌ها و مشکلاتش، بیشتر و چند برابر دیگر ازدواج هاست. بنابراین و به ویژه به دخترهای مجرد توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر با بیان شرایط و ویژگی‌های خواستگار و همسر ایده آلشان به اطرافیان و دوستان در لابه لای حرف‌ها و صحبت‌‌هایشان به صورت غیرمستقیم، شرایط را برای ورود و پذیرش خواستگار فراهم کنند و خلاءهای فکری و عاطفیشان را به صورت صحیح و منطقی پاسخ دهند. در پایان درخور ذکر است که یکی از شاخص‌ترین راه حل‌ها برای خارج شدن از دام چنین دوستی‌ها و ارتباط‌های خطرناکی، واقع بینی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
پدر
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
چه ایرادی دارد مرد بخواهد ازدواج دوم داشته باشه برای گسترش نسل واجبه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۰:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من دختر مجردیم که کلی خواستگار دارم و خودم از همه لحاظ عالی هستم اما عاشق یک مرد متاهلم. فقط میخوام با اون باشم، اما نمیدونه حتی تصورش رو هم نمیکنه. امیدوارم بهم برسیم. واقعا چه مشکلی داره؟ البته اگر من زن اولش بودم راضی نمیشدم. اما الان من چی کار کنم، مگر من دل ندارم باید با کسی ازدواج کنم که دوست ندارم؟؟؟؟ من دوستش دارم
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس الله ویردی
۲۳:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
زنانی مثل شما وقتی به هم رحم نمیکنند شما زنها به هم خیانت میکنید
خانومی کخ به مرد متاهل دل میبندی اولش که کشته مردش نبودی اگه وجدان داشتی هیچ وقت به خودت اجازه ی همچین کاری رو نمیدادی انسانیت بالاترین دین است واقعاً متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
محمدهادی
۱۰:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
خدایا همه رو به راه راست هدایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
واقعا وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
واقعا وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
Z
۲۲:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام
رابطه ی دختر با پسر یا مرد متاهل حرامه و رابطه ی مرد متاهل با زن مجرد یا دختر مجرد هم حرام
این طلمه که سختی ها و نداریهارو زن اول تحمل کنه وقتی شوهرش وصعش خوب شد و تمکن مالی داشت زن دوم بگیره چون میتونه خرجشو بده
United States of America
سارا
۲۱:۲۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
اینکه به اسم سرپرستی یه زن دیگه از زنها انتظار داشته باشیم که همسرشون رو با کسی قسمت کنند جز ظلم چیز دیگه ای نیست . تفاوت های زن و مرد ، مجوز داشتن چند همسر برای مرد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام به نظرم اگه اقا تمکن مالی داشته باشه چه ایرادی داره چرا زنها انقدر خودخواهن بقیه حق زندگی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
امیر هباس الله ویردی
۲۳:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
عزیز من این خود خواهی نیست شما یی که همه چیز رو در پول میبینید در قلب آدم فقط جای یه نفره
آیا خود تو دوست داری بهت خیانت بشه امیدوارم که اول درک کنی بعد حرف بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۱۰:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
اخه این همه پسر مجرد داریم چرا باید برن دنبال مردان متاهل
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۰:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
ای بابااااا.
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
عجب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
اسم این عمل خیانته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
من خودم متاهلم چند وقتی با یه خانومی اشنا شدم که شوهرش فوت کرده و یه بچه داره نمیتونه امورات زندگیش را اصلاح کنه و خواسته های دیگه ای هم داره اخه من که توی منزل نمیتونم حرفی بزنم .چند وقتی هست دارم از همه نظر ساپورتش میکنم حالا بلید چیکار کنم ولش کنم تا توی جامعه رها بشه و .... یا باید همینطور ادامه بدم
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
شما دلت برای زن خودت بسوزه که عشق و علاقه اش رو واسه شما گذاشته. لازم نکرده نگران زنهای دیگه و خواسته هاشون باشی
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس الله ویردی
۲۳:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خود شما اگر همسر شما بهتون خیانت کنه چه حالی میشی
آیا جز شما خیییییر دیگه ای نبوده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دودانگه
۱۳:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
یکی از عواملش اینکه بعضی ازخانمها نیازهای همسرانشان رو برآورده نمی کنندو * فکر زندگيشون نیستند وگرنه مردا که مریض نیستند دنبال درد سر برند
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
چرا همه چی رو می اندازید گردن زنها.
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس الله ویردی
۲۳:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنته مردای تنوع طلب و دله کنه این جزع انسانیت نیست این خیانته
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
در پاسخ به ناشناس 12:07 اگر مردی هم نتوانست نیازهای زنش را برآورده کنه اون زن باید به فکر ارتباط با مرد دیگری باشد درسته در دین ما این صحبتهای شما آمده اما در مورد براورده کردن نیازهای زن توسط مرد هم صحبتهای زیادی شده پس دقیقتر مطالعه کنید و صحبت کنید وجدان چه میشه؟ یکسری افراد طرز فکر شما را دارند که الان جامعه متاسفانه جامعه بدی شده
امیدوارم که نظرم منعکس شود.
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۱۲:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
من موافق هستم با اینکه همه چی قانونی بشه و شرعی
ولی ...... توهم نزنیم
واقعیت اینه که تو مملکت ما نمیتونه باشه
چون قدرت دست دولتزنان .... هست نه دولتمردان

خخخخخخخخخخخخخخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
در پاسخ به زهرا باید بگویم چرا باید زندگی با آمدن زن دوم از هم بپاشه ؟ این فرهنگ و این گفتمان از کجا آمده تا مرد فقط و فقط باید یک زن داشته باشه ؟ آیا فرهنگ غربی است و یا قرآنی ؟
چه بسیار مردانی که بعلت مشکلات زن خود ( انواع آن مثلا بیماری و یا ناتواناییهای جنسی) مجبور هستند به راه های نامشروع بروند از طرفی اسلام مقدس زن دوم را در صورت استطاعت و شرط عدالت را قرار داده تا جامعه را از اسیب های این چنینی نجات بده .
این نهایت خودخواهی است که مرد را فقط برای خودت بخواهی حتی اگر نتونی نیازش را برآورد کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
این نظر شما برای یک درصد استثناست .یعنی همه اینهایی که دنبال زن دوم میرن زنشون بیماره !!!!!!!!!!!!درضمن در زمان ایمه ما فقط ایمه چند زن نداشتند همه مردانیچند زنه بودند زمان تغییر کرده!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شاهمرادی
۱۲:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
خک برسر دختری که بفکرمرد متاهل (مکافات +مشکلات+گرفتاری)هست . بخدا جوانان پکدلی هستند بخاطر نداری ازدواج نکرده اند برو سراغ آنها "پشیمان نمیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
ضمن تشکر از نظرات خانم زهرا ، اما یادمون باشه تنها کسی و تنها چیزی که می تونه مشکلات ما رو حل کنه فقط خداوند تبارک و تعالی و دستورات دینی او برای زندگی بشریت است. از اینرو نه تنها مسئولین بلکه خانواده ها هم باید به فکر ساماندهی این معضل بر اساس آموزه های الهی باشند.
-چه اشکالی دارد بچه هایمان را جوری تربیت کنیم که بعد از رسیدن به سن بلوغ، آماده ازدواج باشند؟
- در خانه هر حرفی مجاز است بزنیم اما وقتی حرف ازدواج به میان می آید زود آنرا سانسور می کنیم و می گوییم حالا زود است؟
- از دختر و پسرمان انتظار داریم که ازدواج خوبی داشته باشند اما در این زمینه خودمان هیچی به آنها یاد نمی دهیم و هنوز اندر خم یک کوچه ایم؟
- اگر مردان ما در مدیریت خانواده دوم و سوم و چهارم ناموفق هستند به این خاطر است است که هنوز در مدیریت خانواده اول خود نیز درمانده اند!
- اگر مردان ما در مدیریت خانواده دوم و ... درمانده اند به این خاط است که متاسفانه جایگاه مرد و زن با هم عوض شده است! و متاسفانه برخی از زنان ما نه تنها اجازه رشد استعداد مدیریت خانواده را به مرد نمی دهند بلکه این استعداد خدادادی مرد را سرکوب کرده آنوقت به انتظار یک زندگی زیبا با همسرشان هستند؟!
- آیا اگر زندگی فقط با یک زن ملاک عمل است پس چطور الگوی های بشریت یعنی پیغمبران الهی و امامان معصوم علیهم السلام اینگونه نبوده اند؟!
- امروز درد دخترها و پسرهای ما درد فاصله گرفتن از دین و عدم عمل به دستورات الهی است. وگرنه آنکسی که الهی زندگی می کند و خود را کاملا با الگوی الهی منطبق نموده و تنها هدف از ازدواج را ارضای شهوانیت خود نمی داند بلکه اهداف عالیه الهی آن را در پیش رو گرفته و با قدرت به جلو حرکت می کند دقیقاً حد و اندازه خود در مدیریت یک یا دو یا سه یا چهار خانواده را می داند و با علم به اینکه در محضر خداست و بنده خداست و تحت نظر خداست راهش را انتخاب می کند.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
نباید یکطرفه به قاضی رفت باید بررسی بشه که چرا برخی آقایون هم تمایل به این قضیه دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام.
گذشته از هوسبازی برخی مردان .مطمن باشید اکثریت زنان جامعه ما حال و حوصله شوهرداری ندارن.اکثریت قاطع مرداها اگر صفا ببینند آرامش داشته باشند بدنبال مسایل حاشیه ای نمیرن.مادر من با یک شوهر ناسازگار عمری ساخت و از فرزندانش یکی را به کشور اهدا کرد. بقیه هم با حذف مشکلات مالی و بدبختی الان ارشد رو تموم کردن. پدر من هم مشکل داشت ولی مادرم ما رو و پدرم و سر و سامان دادو الان زنان از پای گوشی و خرید و مد و ..... فرصت زندگی بخشیدن ندارند. نمیتونن خوشبختی رو هدیه بدن چون از زن بودن . آناتومی رو دارن و از تفکراتش فقط ادعا ش رو.

البته این نظر خیلی کلی هست ولی مرها اینقدر ها هم بد نیستن.

بقول امام زنان نیمی از جامعه و مربی نیم دیگه جامعه هستن ولی باور کنیم زنان .وظیفه مادری و عشق و صفا وآرامش دریاگونه خودشون رو با خیلی چیزهای دیگه خواسته و ناخواسته عوض کردن. زنان با آرایش و ناز و عشوه و لطافت خدادای خودشان دلبری میکنند و مردی را عاشق خود و بعد ازدواج نگهبان فیزیکی آنان میشوند که مبادا پای کس دیگری به میان بیایید.
بقول شیخ اجل .
نه این ریسمان میبرد با منش که احسان کمندیست بر گردنش.
اگر همه مردان و زنان این گفته سعدی رو بفمند و درک کنند خیلی از مشکلات حل میشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
ارتباط یک مساله دو طرفه است. منصفانه نیست که همیشه اشتباهات رو فقط از جانب زنان می بینید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
بحث دوستي دختر و پسر ربطي به متاهل و مجردي نداره در هر حالتي دو نامحرم هستند و اين موضوع به زن دوم و چندم ربطي نداره اگه دوستان مي خوان بحث زن دوم رو دنبال كنن بايد از روزنامه خراسان يا همين باشگاه بخوان كه در اين باره تحقيقي رو بنويسه بعد ما نظر ميگذاريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
افغانهادر افغانستان به مردان مجردکمتر زن میدهندولی به مردان متاهل زودزن میدهند علتش اینست که دختر غم اسباب واثاثیه نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام . واقعیت را باید گفت . خوب در وحله اول دولت باید تشکیلاتی را دنبال کند .تا ازدواجها اسان انجام شود . یعنی توقعات ضعیف شود . با توجه به شرایط مملکت تصمیم بگیرند . سخت گیری را کنار بگذارند . سن ازدواج را از طریق راهکارهای خود کاهش دهند . اشتغال در بین جوانان را توسعه دهند .خلاصه بگویم . هر چقدر هم جلوی اب را ببندید اخرش از یه جایی راه را باز میکند حالا یا درست یا نادرست . اقایونی که یکطرفه و با شکم سیر قضاوت میکنند عادلانه نیست . ضرب المثل است که شکم سیر خبر از گرسنه ندارد سواره هم خبر از ÷یاده ندارد . این مسعله ازدواج را اگر مسولین برایش فکری نکنند . صدای انفجارش را که گوش فلک را کر کند . شنیده و خواهند شنید . چون این مسعله را با ضرب و شتم نمیشود مهارش کرد . باید فکر سازنده کرد. توکلت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
ببخشید اگه واقعا مردی متاهل به دختری مجرد علاقه داشته باشد واون دختر هم فردی مومن باشه چه اشکالی داره باهاش ازدواج کنه ؟ چرا اسلام مجوز 4 زن رو به مرد داده است ؟ به نظرمن اگه مردتمکن مالی داشته باشه وبتونه از نظر محبت در ظاهر واگه هم بتونه باطنا بهشون محبت کنه خیلی هم خوبه .
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
"چرا اسلام به مرد مجوز چهار زن رو داده؟"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
ای بابا
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
اگه وجدان داشته باشه زندگي ديگران رو به بازي نمي گيره خيانت نمي کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
بی ادبا
اگه مرده ادم بود زنشو دوست داشت و به دختر دیگه ای فکر نمی کرد چه رسد با اون رفیق شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام
موافقم با زهرا ، امیدوارم اونایی که به خاطر آینده یه بچه یا یه مادر پا رو احساسشون پا می ذارن و به این رابطه ها نه می گن ، خدا هم نظر لطفی بهشون بکنه و شایسته ترین ها رو قسمتشون کنه و مطمئنا خوشبخت میشن چون لازم نیست یک عمر مثل یک سایه زندگی کنن
کسی از موش و گربه بازی لذت نمی بره

راستی کسانی که منفی دادن حتما خودشون این کاره هستن ، حتما بهشون بر خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
یعنی وضع جامعه ما طوری شده این مساله داره موضل میشه؟؟!!
Germany
meshkat
۱۰:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
مردها هم باید یاد بگیرند که به یک زن شرعی و رسمی که دارن قانع باشن . وبه جای قبول یا پیشنهاد رابطه با دختران فکری برای ازدواج آن دختران با پسری هم شان خودش بکنند .و اینطور هم زندگیشان را خراب نکرده و به زنی خیانت نمیکنند.وهم دو جوان را سر زندگی فرستاده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
خوبه که زن ها خیلی خودخواهن که مرد هارو فقط واسه خودشون میخوان اسلام گفته شوهر یکی واسه زن ولی زن 4تا واسه مرد به ما چه مام باید بهش عمل کنیم باید به دیگران کمک کنیم بابا یهو اون دختر بدبخت نیاز مالی و سرپناه میخواد خوب خلاف شرع که نیست تازه صوابم داره ما مردام دنبال صوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
توی این شکی نیست که همچین ارتباطی مضر و مخرب و غیراخلاقی و مزخرفه. ولی چرا کاسه کوزه رو سر طرف زن می شکنید فقط؟ همچین ارتباطی شکل میگیره فقط بخاطر کمبود محبت دختره؟؟؟!!! جای تأسفه که خیانتکار بودن و بی تعهد بودن مردای متأهل توی این خبر نادیده گرفته شده...
Germany
meshkat
۰۹:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
البته ناگفته نداره که خیلی وقتا هم مردها هستن که بازبون چرب و نرم دخترای ساده دل رو خام میکنن... و بعد که وابسته شدن دخترا هم بیچاره میشن. کاش تدبیری میشد که مردی که یه زن داره دیگه به همون قانع باشه . نه هر دم به سازی و نگاهی عاشق بشه و خواسته شو مشروع بدونه. مساله مهم اینه که اونا خرج و مخارج زن اصلی شون رو به زور تامین میکنن اما دنبال دیگرون راه میفتن.
-
زهرا
۰۹:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
خوب اگه هر مردی چند تا زن بگیره چه اشکال داره با این کاهش جمعیت خصوصاشیعه .چرا اهل سنت همه چند ن دارن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام
من یه مردمتاهلم. به خانم ها توصیه میکنم به جای احساسی برخوردکردن مراقب رفتار وکردار خودشون باشن. به مردها هم عر ض میکنم مواظب نفستون باشین.هواوهوس شماوزندگیتونوبه نابودی نکشونه.
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۹:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام جدیدا بعضی پسر های مجرد دنبال زن بزرگتر از خودشان هستن که خانه از خودشان دارند که با انها ازدواج کنند راجع این هم بگویید
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۹:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
آقایون و خانم ها
لطفا تا زمانی که تو شرایط قرار نگرفتید اظهار نظر نکنید.
من تو این شرایط بودم و الان که نگاه می کنم که چه هزینه هایی(مادی و معنوی)متحمل شدم از خودم و خدای خودم خجالت می کشم.من توبه کردم.ولی اگر شرایطش براتون پیش اومد به عنوان یکی که این کار زشت رو کرده میگم،بنیان خانواده و زندگی و اخلاق و همه چی و از هم می پاشونه .لطفا حتی بهش فکر هم نکنید...خیلی براتون گرون تموم میشه...............
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
مگر اين بندگان خدا كار خلاف شرع و عرف انجام مي دهند كه اينچنين مورد هجمه قرار مي گيرند . وقتي به آمار طلاق نگاه مي كنيد بيشتر در رده همين جوانان اتفاق مي افتد يعني اينكه جوانان ما با نگاهي احساسي به زندگي مي نگرند و جواني مي كنند. كمي هم واقع بين باشيد .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
شما هم اگر جای اونها بودید همین کار را می کردید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
واقعا متاسفم برای دختر خانم هایی که می دونن آقایی که باهاش رابطه داره متاهله ولی بازم به این رابطه ادامه میدن.
چطور راضی میشن یه خانواده از هم بپاشه؟ چطور راضی میشن یه بچه بدون محبت پدر و یا دور از مادرش بزرگ بشه؟
چطور محبت نامشروع کسی رو می خوان که خودش سایه سر یه زن دیگه است؟
این واقعا خودخواهی نیست؟
چرا بیدار نمیشید؟
شما آرامش یک زن دیگه رو از بین میبرید ، چند بچه رو سرگردان میکنید، یک زندگی رو ویران میکنید، و آشیانه تون رو رو خاکستر ویران یه زندگی دیگه می سازید، اما قصه ی دنیا اینجا تموم نمیشه که شما به هر نحوی به خواستتون برسید، نوبت شما هم میشه که تنتون بلرزه ، یه روز چشم وا میکنید و میبینید یکی بهتر از شما داره صاحب زندگیتون میشه، مردی که به همسر و فرزندش اینجوری پشت بکنه یه روزی به تو پشت میکنه. شایدم یه جور دیگه روزگار انتقام آه اون زن وبچه رو ازت بگیره ، بشین وببین
بشین وببین...............................
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۰:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
بدجوری ترسیدیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
معلومه که داغداری خواهرم ، مثل اینکه نشستی و دیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
درود بر شما
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
خاک بر سر همچین دخترایی که زندگی بقیه رو نابود میکنن به امید خوشبختی خودشون!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
مسئولین کشور لطف کنند بیکار ننشینند و درباره موضوع ازدواج اسان برنامه ای تهیه کنند تا حد امکان طرحهای اجرایی برای ازدواج جوانان بگذارند تا جوانان از این بیشتر به بیراهه نروند چون رفتن به بیراهه جوانان به هیچ کسی ضربه نمیزند جز ملت و همین کشور لطفا در موضوع برداشتن سکه از مهریه و گذاشتن پول نقد بجای مهریه و تایین سقف مناسب برای مهریه هم تصمیماتی اجرایی بگیرید و عملیاتی کنید فقط شعار ندهید بخدا جوانان کشور حیف هستند که نابود بشوند در موضوع ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
اگه پسرای مجرد پول و شغل داشته باشند همه چی حله. میتونند ازدواج کنند و فساد هم تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
اگه مسئولین بجای اینکه درگیر جدال با همدیگه باشن به فکر مردم و جوانان باشن این مشکلات خیلی کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۳:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
اه درباغ بی درختی ما این تبررابه جای گل که نشاند چه تبر اژدهای ازدوزخ که به هرجادویدوریشه دواند
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۲۲:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
من تجربه کردم واقعا وحشتناکه کابوسه تلاش. کنید تجربه نکنید.
United States of America
زخم خورده
۲۱:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
نفرین بر هوس نفرین بر فتنه بیوه زنانی که چند صباحی پنهانی میایند با همسر بی اراده ات دوست می شوند تا جایی که به پیشنهاد صیغه اش هم پاسخ مثبت میدهند بعد که تو رازشان را میفهمی مجبور به رفتن میشوند ولی برای تو ویرانه بجا میگذارند و زندگی که دیگر ارامشی ندارد و عشقی که دیگر معنایی ندارد....نفرین بر انها
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
"ارتباط دختر با مرد متأهل، خلاف شرع و حرام است" این چه حرفیه که زدید و اسم شرع رو هم روش گذاشتید. خوب ارتباط دختر (اگر منظور ارتباط خاصی باشه) با هر مردی حرامه چه متاهل باشه چه مجرد. آشنایی و دوستی شون تازه مشکل داره و شرعی نیست. این همه دوستی های واضح و آشکار دختر و پسر در جامعه هست، حالا شما از کجا می فهمید که اون آقا متاهله یا مجرد که بخواهید بگویید مال این حرامه مال اون حرام نیست. از خودتون شرع عجیب و غریب درست نکنید. حرام، حرامه. اما کجای شرع گفته ازدواج دختر با مرد متأهل حرامه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
كاش مراكزازدواجي بودكه دختران مجردومطلقه رابه مردان مجردمعرفي ميكردندوباعث ازدواج انهاميشد.