بهترین واکنش ایران در برابر تجاوز پهپاد رژیم صهیونیستی: تحریم سازمان ملل متحد توسط "جنبش عدم تعهد"

یک نویسنده و تحلیگر ایرلندی معتقد است بهترین واکنش ایران در برابر تجاوز پهپاد رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان این است که جنبش عدم تعهد را به تحریم سازمان ملل متحد فرابخواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، "فینیان کانینگهام " نویسنده و تحلیگر اهل ایرلند شمالی در مقاله‌ای به گزینه‌های پیش روی ایران برای پاسخگویی به گستاخی اخیر رژیم صهیونیستی و نقض حریم هوایی کشورمان اشاره کرده و معتقد است با توجه به انفعال و سکوت سازمان ملل در برابر تجاوزگری و جنایات رژیم صهیونیستی بهترین واکنش ایران در برابر این رژیم و سکوت سازمان ملل، بسیج جنبش عدم تعهد برای تحریم سازمان ملل است.

کانینگهام می‌نویسد:
دولت ایران با ارسال یک شکایت نامه رسمی به شورای امنیت سازمان ملل ،حمله اخیر هواپیمای بدون سرنشین نظامی اسرائیل به خاک ایران را محکوم کرد. اما آیا نباید ایران در پاسخ به آنچه که  نقض جدی حاکمیت ملی خود توسط یک دولت متخاصم است، اقدام بیشتری بکند؟ 

طبق گزارش‌ها، هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل در نزدیکی سایت هسته ای نطنز، در عمق خاک ایران، سرنگون شده است. چنین نقض شدید تمامیت ایران در یک موقعییت استراتژیک مهم توسط هواپیمای نظامی اسرائیل می تواند به عنوان یک عمل جنگی تفسیر شود. 

با توجه به این که رهبران سیاسی  اسرائیل در گذشته چندین بار ایران را به حمله هوایی یک طرفه تهدید کرده اند ، این تهاجم رژیم اسرائیل اهمیت نگران کننده بیشتری هم پیدا می کند. ماموریت آخرین هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل چه بود؟ تعیین مختصات بمباران برای حمله هوایی در آینده؟ 

علاوه بر این، این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی حریم هوایی ایران را با هواپیماهای بدون سرنشین نقض نمی کند. هم رژیم اسرائیل و هم حامی اصلی آن، ایالات متحده، قبلا هواپیماهای متخاصمی را بر فراز خاک ایران به پرواز درآورده اند. نزدیک به سه سال پیش، نیروهای پدافند هوایی ایران با موفقیت هواپیمای بدون سرنشین RQ  آمریکایی را که از یک پایگاه ایالات متحده در افغانستان صدها کیلومتر وارد خاک ایران شده بود،شکار کردند. 

در این موقعیت نقض سیستماتیک حاکمیت ایران توسط  یک رژیم متخاصم ممکن است پرسیده شود شکایت به شورای امنیت سازمان ملل  چه سودی دارد؟ 

شورای امنیت سازمان ملل آشکارا در تحریم رژیم اسرائیل- به دلیل نفوذ فلج کننده حامی خود در واشنگتن - بلا استفاده است. در واقع، با توجه به ناتوانی مطلق شورای امنیت سازمان ملل در برابر تجاوز و جنایت مداوم اسرائیل - و نه فقط در رابطه با ایران بلکه در مورد نسل کشی علیه مردم فلسطین و نقض مکرر تمامیت ارضی دیگر کشورهای همسایه - می توان نتیجه گرفت زمانی که مسئله برخورد موثر با رژیم اسرائیل  پیش می آید کل  نهاد سازمان ملل تمام مشروعیت خود را از دست می‌دهند. 

توسل به سازمان ملل متحد بخاطر تجاوزات اسرائیل بیهوده است، و با این کار تنها به مشروعیت ورشکسته سازمان بین المللی در این مسائل کمک می شود. 

کاری که ایران باید انجام دهد این است که جنبش عدم تعهد (NAM) را برای تحریم کامل سازمان ملل متحد بسیج کند. چنین تحریمی تهدیدی بیفایده نخواهد بود.جنبش عدم تعهد از 120 کشور ، یا از حدود دو سوم اعضای کامل سازمان ملل متحد، تشکیل می شود. ایران در حال حاضر ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد و بنابراین در یک موقعیت منحصر به فرد رهبری قرار دارد. 

هنگامی که جنبش عدم تعهد بیش از 50 سال پیش شکل گرفت، هدف خود را  مقابله با امپریالیسم، تجاوز خارجی و سلطه ابرقدرتها علیه کشورهای مستقل کوچکتر اعلام کرد. 
کشتار بیش از 2100 فلسطینی در طول دو ماه گذشته و تازه ترین تجاوز به ایران توسط رژیم اسرائیل مورد حمایت آمریکا نشان می دهد که هدف تاسیس این جنبش عدم تعهد مرتبط تر و فوری تر از همیشه است. 

دست تجاوزگر اسرائیل را همچنین می توان  در بی ثباتی مداوم لبنان، سوریه و عراق دید، که بخشی از برنامه های بلند مدت آن برای ایجاد هرج و مرج و درگیری در میان کشورهای عرب، و قطعا با لطف و کمک امریکا، است. 

در مقابل، سازمان ملل متحد نشان داده است حقه بازی شرم آور است، که نمی تواند از اعضای نیازمند خود محافظت کند و فقط برای منفور ترین متجاوزان مصونیت فراهم می کند. البته  در مورد سازمان ملل متحد، این چیز جدیدی نیست .زیرا، این نهاد جهانی همراه با تبانی امپریالیست های آمریکا و انگلیس در سال 1948 رژیم جنایتکار صهیونیستی را به مردم فلسطین  تحمیل کردند. 

ایران برای واکنش مشروع به تازه ترین تجاوز اسرائیل به خاک خود گزینه های دیگری هم دارد. ایران می تواند هواپیماهای بدون سرنشین خود را به تمام مناطقی که به طور غیر قانونی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده ، بفرستد. ایران همچنین می تواند  از مقاومت فلسطین در برابر حملات اسرائیل متجاوز پشتیبانی نظامی به عمل آورد. 

اما اگر ایران جنبش عدم تعهد را برای خروج از فعالیت های صهیونیستی سازمان ملل متحد  رهبری کند، این امر می تواند سرزنش عملی قدرتمند رژیم اسرائیل مورد حمایت غرب باشد. 

سازمان ملل متحد با سکوت خفت بار طولانی مدت خود، در جنایات جنگی اسرائیل و جنایت علیه بشریت ،به طور کامل و به طرز ناامید کننده ای شریک است. اکنون زمان بسیار مناسبی است که با تحریم فوری سازمان ملل متحد  این  مسخره بازی را رسوا کرد.جنبش عدم تعهد قدرت بین المللی را برای انجام این کار در این نقطه حیاتی دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار