تنوع ابزارهای مالی در جهت کمک به جذابیت بازار سرمایه

صندوق زمین و ساختمان ابتکار از طرف بازار سرمایه است و تا به امروز توانسته جذابیتی خوبی را برای بازار ایجاد کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سنا، در خصوص شرایط بازار سرمایه میتوان گفت: بازار سرمایه در اختیار نظام اقتصادی کشور قرار داد که از ساز و کار آن در وجوه مختلف همچون خروج از رکود، کاهش تورم، افزایش اشتغال، شفاف سازی در بخش مالیات و بیمه به کار گرفتهاست.
 
همچنین،صندوق زمین و ساختمان ابتکاری خوبی بود چون مسکن و ملک از گذشته تا به امروز یکی از سرمایه گذاری های جذاب برای همه ایرانیان بوده اما با توجه به افزایش قیمت ها امکان خرید مستقیم ملک برای خیلی ها میسر نیست.

تاکنون به ساختن ابزاری که بتواند اقشار مختلف را از منافع تغییر قیمت ملک منتفع کند توجه جدی نشده است. 

براین اساس،صندوق های زمین و ساختمان هم از جنبه سرمایه گذاری جذاب و جالب است هم از طرفی سازندگان کسانی که پروژه ها را می خواهند اجرایی کنند اما برای تأمین مالی مشکل دارند و ویژگی های لازم را برای اینکه از طریق بانک تأمین مالی کنند ندارند.

گفتنی است،کسانی که  زمین دارند اما سازنده های بزرگی که بتوانند تمام منابع ساخت و ساز را تأمین کنند وجود ندارد که این صندوق ها رابطه  بین کسانی که زمین دارند و کسانی که می خواهند در ملک سرمایه گذاری کنند را تسهیل می کند .

معافیت مالیاتی که انبوه سازها از آن برخوردار هستند باید به صندوق های زمین و ساختمان تسری پیدا کند البته برای رفع مشکلات و موانع باید از یک جایی شروع کرد تا یک ابزار بسیار جذاب شکل بگیرد .

در پایان،صنعت ساختمان دارایپیچیدگی های زیادی است هم در بحث زمین و ملک، و هم در بحث های دیگر مثل بیمه کارگران ساختمانی که در زمان صدور پروانه باید پرداخت شود و بحث های مالیاتی که این صندوق ها می توانند فرصت مناسبی برای شفافیت در این حوزه باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، شرایط ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار