سجادی مطرح کرد

تدوین و تصویب ابلاغ سندچشم اندازسی ان جی به عنوان نقشه راه توسعه CNG

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران از احداث هزار جایگاه توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: این جایگاهها در کشور در ظرف 5 سال آینده به روش بیع متقابل و استفاده از اعتبارات صندوق توسعه در کشور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدناصرسجادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در ششمین همایش خودرو و سی ان جی و سوخت های جایگزین اظهار داشت: اوج جایگاه سی ان جی از سال 86 بوده به طوری که در این سالها شاهد توسعه وپیشرفت این صنعت در بخشهای مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: در10 سال گذشته  این صنعت چندان رشدی را شاهد نبوده اما برنامه ریزیهای صورت گرفت باعث شد که جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جشم اندازی توسعه دراین صنعت بایستی آسیب شناسی اصولی صورت گیرد اظهار داشت: با توسعه این صنعت عرصه برای اشتغالزایی و ارائه خدمات مطولب در کشور هموارتر می شود به طوری هم اکنون بیش از 30 هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

سجادی، با اشاره به اینکه با عرضه 35 میلیون لیتر گاز متر مکعب در جایگاهها از ورود بنزین در کشور جلوگیری شده است گفت: بنابراین برای رسیدن به هدف مورد نظر ( توسعه) باید برنامه ریزی کامل صورت گیرد.

وی ایجاد امنیت انرژی از طریق تنوع بخشی در سبد سوخت و پوشش آن، کاهش آینده و انتقال دانش و تکنولوژی، بسترسازی جهت ایجاد شرکتهای بومی تولیدکننده تجهیزات و قطعات، تقویت خط تولید موتورهای دوگانه سوز و پایه گازوسوز، بسترسازی برای ایجاد شرکتهای بومی بهره بردار و نگهداشت و  تجهیزات را از الزامات توسعه این صنعت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران همچنین تدوین و تصویب ابلاغ سندچشم اندازسی ان جی به عنوان نقشه راه توسعه سی ان جی، ضروت کنترل و نظارت و استانداردسازی جایگاهها، احداث هزار جایگاه در ظرف 5 سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به روش بیع متقابل، کارمزد ویژه با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه، بومی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات گاز طبیعی با بهره گیری از تکنولوژی این صنعت را از برنامه اولیت دار و مهم وزارت نفت در عرصه این صنعت برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار