تولید دانش از وظایف اصلی اساتید /آگاهی از فلسفه علم از ضرورتهای جوامع دانشگاهی

تولید دانش از وظایف اصلی اساتید و از علل توسعه یافتگی کشورهاست و در این راستا آگاهی از فلسفه علم از ضرورتهای دانشگاهی است، در کارگاه دانش افزایی اساتید دنبال می شود.

حمیدرضا خانکه دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: دوره های دانش افزایی اساتید با هدف افزایش دانش اساتید توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری و دبیرخانه هم اندیشی اساتید و نخبگان  در مشهد مقدس برگزار شد که دوره اخیر نیز با هدف آگاهی و افزایش دانش اساتید  در حوزه فلسفه علم و با حضورحجت الاسلام نبویان استاد مسلط و عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه افزود: موضوع فلسفه و فلسفه علم در میان دانشگاهیان بویژه دانشگاههای علوم پزشکی که اشراف کمتری بر این موضوع دارند ضروری است و از آنجایی که تولید دانش وظیفه اصلی اساتید دانشگاههاست،آگاهی از فلسفه علم،چرایی علم  و .. برای اساتید  دانشگاه کشور، نقش کلیدی دارد.

وی که از شرکت کنندگان در کارگاه دانش افزایی در مشهد مقدس  بود، در ادامه و با توجه به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه سازندگان بدنه اجتماع هستند و در هر جامعه زمینه ساز توسعه کشور هستند و با توجه به این فرمایشات ، آگاهی از فلسفه و چرایی دانش درمیان اساتید ،اثر بخشی دوچندانی  را در بخشهای آموزش، پژوهش ، تربیت نیروی متخصص وهمچنین ارایه  هرچه بیشتر و بهتر خدمات به جامعه اسلامی فراهم می کند. 

گفتنی است، کارگاه دانش افزایی اساتید با سخنرانی حجت الاسلام محمود نبویان عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و کارگاه معرفت افزایی دانشجویان مقطع دکترا با حضور حجت الاسلام بهشتی از 12 مردادماه لغایت 16 مردادماه در مشهد مقدس برگزار گردید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار