صندوق‌های پروژه، کنترلی برای شرایط تورم و رکود

صندوق‌های پروژه مانند صندوق زمین و ساختمان تیری با دو نشان است که به طور همزمان هم تورم و هم رکود را نشانه گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سنا، در مورد شرایط شفافیت در بازار سرمایه میتوان گفت:شفافیت بیش از حد صندوق های سرمایه گذاری در خصوص ضروت پرداخت بیمه کارگران، مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده منجر به بالا رفتن هزینه های سازندگان می شود چون در سایر روش های ساخت و ساز تکلیفی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و تکلیفی وجود ندارد.

علاوه بر این برای رسیدن صندوق های زمین و ساختمان به جایگاه موثر در نظام اقتصادی کشور لازم است دولت تشکیل این صندوق ها را مورد توجه قرار دهد البته باید به سمتی در این خصوص حرکت کرد که صندوق زمین و ساختمان معادل انبوه ساز تلقی شوند که معافیت های مالیاتی به آنها تعلق بگیرد و مجموعه ای از  شرایطی که به جذابیت این صندوق ها کمک کند، فراهم شود به عبارتی دولت باید به سمتی برود که این صندوق ها به نفع نظام اقتصادی کشور و برای بازار سرمایه ختم شود.

صندوق های پروژه مانند صندوق زمین و ساختمان تیری با دو نشان است که به طور همزمان هم تورم و هم رکود را نشانه گرفته است.

همچنین،صندوق های پروژه می توانند با جذابیتی که برای قشر وسیع تری از مردم ایجاد می کنند در گام اول نقدینگی های سرگردان و خوابیده را در مسیر تولید و سازندگی جذب کنند که این خود عامل موثری در کاهش تورم است و از طرفی دیگر با ورود این نقدینگی به چرخه تولید قطع به یقین رشد اقتصادی و خروج از رکود را رقم می زنند.

 شرکت های سرمایه گذاری ده ها پروژه دارند برای همین شفافیتی که در صندوق ها وجود دارد در این شرکت های سرمایه گذاری وجود ندارد.

براین اساس، در صندوق ها فقط یک پروژه است و وجوه جمع آوری شده فقط برای آن پروژه تعیین شده صرف می شود. 

روی پروژه کنترل های لازم از نظر پیشرفت و هزینه ها وجود دارد و این عوامل کمک می کند سرمایه گذار درک بهتری از سرمایه گذاری اش داشته باشد و ارتباط مستقیم تری بین ملک و یونیت (واحدهای سرمایه گذاری) لمس کند.

در پایان،شرکت های سرمایه گذاری مسکن ده ها پروزه دارند و ممکن است یک پروژه به نتیجه برسد EPS شرکت بالا برود اما وقت دیگر پروژه ای ندارند تا زمان به دست گرفتن یک پروژه دیگر ممکن است سود شرکت به دلیل هزینه های جاری بالا برود که همه این موارد مورد توجه سرمایه گذاران برای ورود یا خروج نقدینگی به شرکت های سرمایه گذاری حاضر در بورس است که ناشی از مسائل و مشکلات و پیچیدگی ها زیادی است که در صنعت ساختمان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، اوراق ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار