باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

حفره بزرگ امنیتی آيفون و آپد / آیا icloud امن است؟ / کاربران مراقب باشند

پس از فاش شدن اطلاعات شخصی چند تن از کاربران معروف اپل برای کاربران این برند معروف این شبه به وجود آمده است که آیا icloud امن است؟

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ زمانی كه براي اولين بار تلفن يا تبلت هوشمند خود را روشن می‎‌كنيد، از شما نام و پسورد حساب كاربريتان را می‌خواهد، تنها يك آدرس ايميل كفايت می‌كند، در همين گام‌های آغازين دستگاه‌های هوشمند به شما فضايی آنلاين به نام CLOUD را برای ذخيره سازی عكس، شماره تلفن‌ها، دست نوشته‌ها و خيلی چيزها ديگر پيشنهاد می‌كنند اين فضا نياز به سخت افزار ندارد و در كنار حافظه داخل به نظر خيلی كاربردی می‌آيد، محصولات شركت اپل به شما Icloud را پيشنهاد می‌كنند.

آيا اين فضا امن است؟

فضای ابری بحث پيچيده ايست، يكی از شاخه‌های معتبر علم كامپيوتر كه در چند سال گذشته كاربران با يكی از كاربردهای آن يعنی ديسك مجازی بيشتر آشنا شده‌اند، اما از همان روزهای آغازين بحث و جدل پيرامون اين فضا بسيار بوده، كاربران از خود می‌پرسيدند تا چه اندازه می‌توان به اين محيط اطمينان كرد؟

يكي از پيشگامان ديسك مجاز‌ی، شركت اپل بود، با فضای پيشنهادی خود با نام icloud، حالا هكرها به اين محيط نفوذ كردند و اطلاعات شخصی بسياری از كابران مشهور اپل را افشا كردند.

اصل ماجرا چيست ؟

یک هکر ناشناس توانسته به فضای شخصی چند تن از افراد معروف دسترسی پیدا کند، او در اکانت اين افراد پست گذاشته است و عکس‌های خصوصی انها را در اینترنت پخش کرده است، این هکر اظهار کرده است که بعضی نهادها که مشتاق اطلاعات شخصی افراد معروف هستند به او در ازای اطلاعات محرمانه افراد معروف حاضر به پرداخت پول هم شده‌اند.

نحوه دسترسی هکر به اطلاعات بسیار ساده است، او از سیستم فراموشی رمز استفاده کرده، با توجه به سوالات معمول در فراموشی رمز، او توانسته به راحتی به سوالات کاربران پاسخ دهد و به رمز دسترسی پیدا کند، محل زندگی، نام حیوان خانگی، خودرو و ... از جمله این سوالات هستند که در مورد افراد معروف پیدا کردن جواب سوالات بسیار راحت است، اپل ادعا کرده است که عکس‌های پخش شده از بازیگران ساختگی و تقلبی است و اکانت هیچ کس هک نشده است.

پيشگيري بهتر از درمان است.

همين امروز و بدون فوت وقت به سراغ حساب‌های كاربری خود، ايميل‌ها و ...  برويد و زمز عبورتان را به روز كنيد، سوالاتی كه از شما هنگام فراموش كردن رمز عبور پرسيده می‌شود هم تغيير دهيد، سوال‌ها را به نحوی انتخاب كند كه تنها شما از آنها باخبر باشيد و پيشنهاد آخر ما به شما، يك عبارت مشخص را براي پسورد تمام حساب‌های كاربريتان انتخاب نكنيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریچه ، خبر ، اپل ، حفره ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار