رييس کميسيون حقوق بشراسلامی طرح نبش قبر پيامبر اسلام(ص) را اقدامی شنيع خواند

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی : طرح عربستان سعودی برای نبش قبر پیامبر عظیم الشان اسلام واقعا اقدامی قبیح و تعجب برانگیز است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ " مسعود شجره"  رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن گفت : این پیشنهاد واقعا شنیع و غیرمعمول است. حتی مطرح کردن این طرح واقعا شوک آور است چه رسد به اجرای آن. این طرح ایرادهای زیادی دارد. واقعیت این است که در اسلام پیامبر خدا در همان محلی که جان به جان آفرید تسلیم کردند تدفین شده است . ایشان در همان محلی دفن شده اند که زندگی می کردند و اکنون آنها قصد دارند وی را از این محل منتقل کنند و این اقدام قرار باشد برای هر کسی صورت گیرد واقعا غیرمعمول و قبیح است چه برسد به پیامبر اسلام /ص/ و به ویژه با توجه به همه شرایطی که حول این مسئله قرار دارد این اقدام واقعا غیرقابل پذیرش است. در تاریخ نیز چنین پیشنهادی مطرح شد اما آتاتورک رهبر سکولار ترکیه به شدت با این مسئله مخالفت کرد. حتی مطرح کردن این مسئله واقعا تاسف برانگیز و غیرقابل باور است که به سختی می توان به آن کنار آمد.

این گونه پیشنهادها موجب مطرح شدن این مسئله می شود که باید اداره مکانهای مذهبی مسلمانان از خاندان حاکم عربستان سعودی گرفته شود و به مسئولانی در داخل جهان اسلام سپرده شود. پیش از این پیشنهادهایی درباره این مسئله صورت گرفته است و به نظر من به همین دلایل باید این مسئله تحقق یابد. این طرح تعجب برانگیز عربستان این مسئله را اثبات می کند که مسئولان عربستان سعودی قادر به اداره مکانهای مذهبی نیستند که در واقع نه تنها به مسلمانان بلکه به همه جهان متعلق است و این مسئله که آنها بدون رایزنی و مشورت درباره ارزشمندترین میراث جهان اسلام چنین طرحی ارائه می کنند واقع تاسف آور و تعجب برانگیز است.
پرس تی وی اضافه کرد پیشنهاد شماری از شخصیت های سعودی مبنی بر جابجا کردن پیکر مطهر پیامبر اسلام /ص/ احتمالا با واکنش شدید محافل اسلامی روبرو خواهد شد. براساس این طرح جنجالی احتمالا مقبره پیام اسلام ویران خواهد شد و پیکر مطهر ایشان به قبری نامشخص در قبرستان بقیع منتقل خواهد شد. این مقبره در حال حاضر در مسجد النبی در مدینه واقع شده است و میلیون ها زائر هر سال آن را زیارت می کنند مسجد نبی دومین مکان مقدس در جهان اسلام به شمار می رود. با این حال این طرح با مخالفت یکی از برجسته ترین شخصیت های مذهبی عربستان روبرو شده است که مخالف ویران شدن مکان های مذهبی در مکه و مدینه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار