آنچه در ذره بین این هفته گذشت

ازدلالی‌های پشت ساختمان سازمان نظام مهندسی تا گرفتن چند باره عوارضی در قزوین + فیلم

در ذره بین این هفته سوژه‌های همچون دلالی پشت ساختمان نظام مهندسی و گرفتن چند باره عوارضی در قزوین بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار ذره بین در اولین سوژه خود از قطع درختان یک باغ در منطقه 1 تهران گفت.



درختان چند ساله‌ای که بدون هیچ دردسری قطع می‌شوند و با خاور از باغ خارج می‌شوند اما زمانی که همسایه‌ها اطلاع‌رسانی کردند به آنان گفته شد که کاری به سرمایه‌داری که اقدام به این کار کرده است نداشته باشید!!!

اما در ساخت و سازی دیگر  کمی آنطرف تر در محله درکه،در ابتکاری عجیب برای انتقال بتن برای ساخت و ساز از سطح خیابان تا ته دره را  لوله‌کشی کرده‌ بودند!

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سوژه بعدی خود در سفری به استان قزوین با دو  عوارضی‌ مواجه شد.

راننده های عبوری در اولین عوارضی باید  300و در دومی  500 تومان پرداخت کنند.خبرنگار:نام عوارضی دوم گذرگاه است و خوب سرگذر هم باید پول را داد!!

البته نکته جالب بعد از این پرداخت این است که هنوز در قزوین هستید و راه بسیاری تا کرج باقی است و به حساب تردد شمار‌های قزوین 50 میلیون تردد 500 تومانی ، 25 میلیون تومان درآمد دارد.

 خبرنگار20:30 در سوژه بعدی خود تعرفه های پشت قبض‌های گاز را زیر ذره بین برد.

در تعرفه های قبض سال 92 تا 205 متر مکعب مصرف ، 440 ریال قید اما در جدول سال 93 این بازه کوچکتر و تعرفه تا 245 متر مکعب آن 2 هزار و 224 ریال است.

البته جالب این است که وقتی به انتهای جدول 92 و 93 می‌رسیم قیمتها به هم نزدیکتر شده و این بدین معنی است که تفاوت برای پرمصرف‌ها خیلی چشمگیر نیست.

شرکت گاز نیز در خصوص این ابهام جوابی نداشت.

ذره بین در سوژه بعدی به موزه ارتباطات رسید درهای این موزه بعد از چند سال به روی مردم باز شد اما این موزه یک مشکل را نیز دارد.





به گفتۀ نصرآبادی رئیس موزه ارتباطات مشکل اساسی این است که جلو دستور استخدام گرفته شده است و متاسفانه تا به الان نتوانستیم کسی را به عنوان راهنما استخدام کنیم.

20:30 در سوژه بعدی خود از احوالات آلومینیوم کشور گفت.به گفتۀ ثروتی نماینده مجلس علی رغم اینکه کشور ما تنها تولید کننده آلومینیوم در خاورمیانه است فعالیت کارخانه‌ها متوقف شده و برخی از کارخانجات مواد آلومینیوم از خارج از کشور وارد می‌کنند درحالی که مواد اولیه در کشور وجود دارد.

با پیگیری این اتفاق صحبتهای جالبتری نیز پیش کشیده شد.
پناهی‌زاده بازرس خانه صنعت و معدن در این باره گفت: بعضی از کارخانجات ما به جهت واردات مواد اولیه احتیاج به ارز دارند.
از این رو 40 تا 50 درصد محصولات آلومینیومی خود را صادر می‌کنند تا بتوانند ارز موردنیاز خود را تأمین کنند.

از طرف دیگر برای برطرف نیاز داخلی نسبت به واردات آلومینیوم اقدام می‌کنند. این یک دور باطل است که ما آلومینیوم را صادر کنیم و با یک قیمت بیشتر آن را وارد کنیم.

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سوژه آخر پای خود را در ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گذاشت ساختمانی که ماهیت وجودی آن انجام بازدید‌هایی از مراحل ساخت و ساز و دادن تأییدیه برای صحت کار است.

گفته می‌شود که در صورت پرداخت پول بدون معطلی تأییدیه دریافت می‌کنید دوربین مخفی 20:30 نیز دلالی پشت ساختمان نظام مهندسی برای دریافت تأییدیه بدون نظارت را نشان داد.

عطارد رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی تهران نیز در خصوص عدم نظارت به نصب تأسیسات گاز اظهار داشت: دلالی‌هایی بوجود آمده‌اند که خارج از سیستم عادی، کارهایی که لوله‌کشی آن دارای اشکال را تأیید می‌کند و نظارت خاصی بر روی آن انجام نمی‌شود.
این یکی از مشکلاتی است که درآینده تبعات خواهد داشت.

وی افزود: همه این موارد زاییده سیستم غلط گردش کار است که در سیستم بازرسی و نظارت وجود دارد.

عطارد با اشاره به اینکه حدود دو ماه طول می‌کشد تا نظارت صورت گیرد، بیان داشت: مهم این است که نظارتها دقیق نیست.

پلاتوی خبرنگار:امیدواریم که یک واحد نظارتی دیگر سری به پشت ساختمان این مرجع نظارتی بزند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: ذره بین ، عوراضی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار