جشنواره کودک و نوجوان رضوی تاثیر به سزایی در تربیت نسل جوان دارد

دبیر کارگروه فرهنگی جشنواره امام رضا(ع) و مشاور علمی و فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: جشنواره کودک و نوجوان رضوی می تواند اثیر به سزایی در تربیت نسل جوان و کتاب خوان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری،"همایون امیر زاده "در نهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: بعد از 9 دوره برگزاری این جشنواره می توان به زایش های جدید ادبی فکر کرد.
 
وی اثر گذاری این جشنواره بر سایر جشواره ها را موضوعی امام رضا (ع) خواند، تصریح کرد: اگر این جشنواره دارای تولیدات فاخر و قابل استفاده باشد سایر بخش های جشنواره نیز از آن استفاده خواهند کرد.
 
دبیر کارگروه فرهنگی جشنواره امام رضا(ع) گفت: ما آمادگی لازم را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه آموزش از طریق شعر و داستان ایرانیان خواهیم داشت.
 
 امیر زاده یکی از مزیت های این جشنواره را گستره جغرایایی دانست و یادآور شد: بیشتر مناطق کشور متوجه برگزاری این جشنواره شدند.
 
وی بیان داشت: مزیت بعدی این جشنواره را می توان اتفاق فرهنگی در این استان دانست که دور از مرکز بوده است.
 
امیر زاده عنوان کرد: کتاب کودک و نوجوان ایران در همه عرصه های ملی و بین المللی حضور داشته و نسبت به کتاب بزرگسالان توفیقات بیشتری داشته است.
 
مشاور علمی و فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: این جشنواره می تواند در تربیت نسل کتاب خوان ایفای نقش کند به این دلیل که عمده مخاطبان او کودکان ونوجوانان است.
 
 امیر زاده اظهار داشت: تولید کنندگان این نوع از آثار به این دلیل که مخاطبان آن ها کودکان و نوجوانان هستند باید به سمت ساده نویسی و دوری از تکلف روی آورند.
 
 وی تصریح کرد: این قول نیز داده خواهد شد که در جهت فراگیری آثار این جشنواره در سراسر کشور نسبت به چاپ کتاب آثار برگزیده و توزیع در سراسر کشور اقدام خواهد کرد.
 
 امیر زاده وعده بعدی را برگزاری نمایشگاه بزرگ در استان چهار محال و بختیاری دانست و بیان داشت: در گذشته به لحاظ مشکلات مالی این استان نتوانست نمایشگاه بزرگ را برپا کند اما این قول را می دهیم که در یک زمان مناسب شاهد برپایی رخ داد بزرگ فرهنگی در استان باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، کودک ، نوجوان ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار