افتخاری

نیازهای قانونی سازمان اوقاف در قالب لایحه ای به مجلس ارائه شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم برای حل مشکلات بر سر راه سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتقای فرهنگ وقف پیشنهاد داد که نیازهای این سازمان به صورت لایحه ای مدون به فراکسیون قرآن و عترت مجلس ارائه شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ایران ، باید از ابزارهای موجود چون صدا و سیما و شبکه های خبری بهره ببرد ، اظهار کرد :  البته تاکنون اقدامات مناسبی هم در این زمینه سازمان اوقاف با مشارکت رسانه ملی انجام داده است اما باید استفاده مناسب تر و موثرتری داشت.

وی در مورد دیگر راهکارهای موجود به منظور ارتقای فرهنگ وقف گفت: یکی دیگر از ابزارهایی که در این زمینه می توان از آن بهره برد، ارائه امتیازها و معافیت های پیش بینی شده در قانون به واقفین است تا بتوانیم علاوه بر این جلب اعتماد آن ها، قدمی هم در زمینه تشویق افراد به انجام وقف و ایجاد موقوفه ها برداریم.

افتخاری یکی دیگر از راه های جلب اعتماد واقفین را عینیت بخشیدن به موقوفه های آن ها دانست و گفت: اگر واقفین بیش از پیش اطمینان حاصل کنند که موقوفه هایشان در مسیری که خواست آن ها بوده، هزینه شده است و حاصل موقوفاتشان را دقیق تر از گذشته شاهد باشند، راحت تر به دست اندرکاران وقف اعتماد کرده و بهتر از قبل با آن ها همکاری خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های گذشته گفت: اقدامات خوبی از سوی این سازمان انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد و همچنین امیدواریم که تنوع موقوفات در آینده ای نزدیک، به بهترین نحو انجام شود و ما شاهد شکوفا شدن فرهنگ وقف از طریق این سازمان در کشورمان باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح انتظارات نمایندگان مجلس از سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درست و دقیق در خصوص فرهنگ وقف، مدیریت صحیح موقوفات و هزینه کرد موقوفات، اولویت بیشتری دارد از جمله در رابطه با گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی، درمان بیماران، ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، تقویت نیروهای متعهد و متخصص که این امر باعث می شود موقوفات نمود بیشتری برای مردم و واقفین داشته باشند.

افتخاری در پایان به منظور حل مشکلات بر سر راه سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتقای فرهنگ وقف پیشنهاد داد که نیازهای این سازمان به صورت لایحه ای مدون در اختیار فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و البته اعضای این فراکسیون نیز در خصوص گسترش فرهنگ وقف و تصویب قوانین لازم در این زمینه نهایت همکاری را با سازمان اوقاف خواهند داشت.


انتهای پیام /
برچسب ها: اوقاف ، وقف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار