گزارش ایندیپندنت از طرح عجیب آل سعود

طرح یک وهابی برای انتقال پیکر حضرت رسول (ص)/وهابی‌ها می‌خواهند پیکر پیامبر را به مکان نامعلومی انتقال دهند!

با این حال طرح انتقال پیکر پیامبر اسلام از مسجدالنبی چیزی است که برای مسلمانان شیعه و سنی شوخی بردار نخواهد بود. دکتر عرفان العلوی از محققان و اساتید دانشگاه در عربستان نسبت به ناآرامی و شورش در میان مسلمانان در پی اجرای این طرح به شدت هشدار می دهد. دکتر علوی در مورد شعله ورتر شدن آتش جنگ مذهبی میان شیعیان و سنی ها – که هم اکنون هم در سوریه و عراق زبانه می کشد- هشدار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، روزنامه ایندیپندنت مدعی است به اطلاعاتی دست یافته که در صورت صحت، جنجالی عظیم بر پا خواهد کرد. این مساله انتقال پیکر مطهر نبی مکرم اسلام به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع است.

ایندیپندنت در این مقاله می نویسد: به نظر می رسد سعودی ها می خواهند ریسک بزرگی کنند. آنها طرحی در سر دارند که به موجب آن مقبره و پیکر پیامبر اسلام را به مکانی نامعلوم منتقل خواهند کرد. اگر سعودی ها به این طرح جامه عمل بپوشانند شکاف عمیقی میان خود و دیگر مسلمانان جهان به وجود خواهند آورد.

این طرح جنجالی در حقیقت از ذهن یک محقق سعودی برخاسته که جزو حلقه مشاوره های تولیت مسجد نبوی است؛ همان مسجدی که پیکر پیامبر اسلام در آنجا دفن شده و سالیانه محل زیارت میلیون ها زائر مسلمان است. این مسجد دومین مکان مقدس مسلمانان جهان پس از مکه است که تولیت اصلی آن با ملک عبدا... است.

طرح انتقال پیکر پیامبر اسلام از محلی که اکنون در آن قرار دارد در حقیقت ایده یک عالم وهابی است که توسط برخی محققان و دانشگاهی های سعودی که با تخریب آثار اسلامی مخالف هستند نیز به شدت نکوهش شده است.

این سند 61 صفحه ای راهکاری برای انتقال پیکر حضرت رسول (ص) به جایی در قبرستان بقیع است که البته ناشناخته خواهد بود. البته با توجه به اظهارنظر مقامات پادشاهی سعودی درگذشته مبنی بر تبعات بسیار سنگین این تصمیم، مشخص نیست این ایده به سرانجام برسد.

با این حال طرح انتقال پیکر پیامبر اسلام از مسجدالنبی چیزی است که برای مسلمانان شیعه و سنی شوخی بردار نخواهد بود. دکتر عرفان العلوی از محققان و اساتید دانشگاه در عربستان نسبت به ناآرامی و شورش در میان مسلمانان در پی اجرای این طرح به شدت هشدار می دهد. دکتر علوی در مورد شعله ورتر شدن آتش جنگ مذهبی میان شیعیان و سنی ها – که هم اکنون هم در سوریه و عراق زبانه می کشد- هشدار داده است.

طرح انتقال پیکر نبوی در حالی کلید خورده است که دهه هاست وهابی ها- که پیرو آیینی سخت گیرانه و منشعب شده از اهل سنت است- در منابر خود نسبت به قدیس سازی از قبور و درگذشتگان هشدار می دهند و آن را نوعی مقابله با خداوند برمی شمرند.

دکتر علوی که رییس بنیاد میراث اسلامی است به ایندیپندنت می گوید میلیون ها مسلمان برای زیارت مقبره پیامبر و محل زندگی او به این مسجد می آیند، حالا وهابی های تندرو که این کار را شرک می دانند تنها راه را در انتقال پیکر پیامبر دیده اند.

دکتر علوی می گوید وهابی ها همچنین قصد دارند گنبد خضرا که قبر پیامبر را پوشانده، تخریب و ویران کنند. وی می گوید سنی ها مانند شیعه ها در برابر چنین اقدامی به هیچ وجه سکوت نمی کنند.

ایندیپندنت همچنین می نویسد: پیشتر نیز حدود 90 درصد از شهر قدیمی مکه که بافت باستانی خانه و محله های قدیمی این شهر را در بر می گرفته توسط وهابی ها با خاک یکسان شده است. حالا جای آنها هتل های لوکس بر پا شده است. موسسه گلف که در واشینگتن واقع است همه مدارک و مستندات این وقایع را در اختیار دارد.

ملک عبدا... با گماردن روحانی افراطی وهابی به نام عبدالرحمن السدیس که سابقا امام مسجدالحرام نیز بوده است همه طرح های عمرانی جنجالی خود را به پیش برده است.

دکتر علوی همچنین فاش کرد: دکتر علی بن عبدالعزیز الشبل از دانشگاه امام محمد بن سعود در ریاض صحنه گردان طرح انتقال پیکر پیامبر است. وی این طرح ها را به کمیته اصلی که مسوولیت حرمین را برعهده دارد ارائه داده است. این طرح شامل خراب کردن راهروها و اتاق های حرم نبوی است که محل دفن بسیاری از همسران و دختران پیامبر از جمله احتمالا حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر است که مورد احترام شیعه است.

این طرح شامل خراب کردن گنبد سبز رنگ و انتقال پیکر پیامبر در مرحله آخر است.

دکتر علوی می گوید آنها می خواهند از فرصت سرگرم شدن جهان به عراق و سوریه استفاده کنند و مقبره پیامبر را خراب کنند؛ آنها با این کار فقط شیعیان را به مبارزه نمی طلبند بلکه همه سنی ها در برابر آنها بر خواهند خاست؛ همه مسلمانان از این طرح شوک زده خواهند شد.

ایندیپندنت می گوید: تماس هایش با سفارت سعودی در لندن برای توضیح بیشتر در مورد طرح انتقال پیکر پیامبر بی نتیجه باقی مانده است اما سعودی ها گفته اند طرح گسترش حرم نبوی و مسجدالحرام از اولویت های اصلی ملک عبدا... است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
بیخود کردن مگر مسلمانان مرده باشند که یک سری بی هویت این کار را بکنند
-
ناشناس2
۰۷:۱۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
از اي وهابي ها هركاربگي بر مياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
لعنت بروهابیهای نادان ومتعصب وسنگدل
Canada
ریتا
۱۶:۳۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
تا خدا نخواهد یک برگ رو زمین نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
خدا لعنت شون کنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدجعفر
۱۵:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
غلط کردن....
آخرین اخبار