نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی:

قول می‌دهیم طرح دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی اجرایی شود

فاضل گفت: برای این که دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی( DPT ) استمرار پیدا کند لازم است این امر به تایید شورای عالی نظام پزشکی به عنوان بالاترین عضو تصمیم گیری برسد.

محمود فاضل نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نگاه و سیاست ما در شورای عالی نظام پزشکی دو وظیفه است 1- سیاست گذاری و 2- نظارت بر حسن اجرا 
و یکی از موضوعاتی که مطرح شده، تایید ارتقاء تحصیلی اعضای نظام پزشکی است که برگرفته از قانون نظام پزشکی است و در هدف گذاری که در قانون آمده ارتقاء اعتلای دانش پزشکی مطرح شده به دنبال ارتقاء دانش پزشکی هستیم تا وظیفه حاکمیتی که دفاع از حقوق مردم و ارتقا سلامت جامعه است، تجلی پیدا کند. 

وی ادامه داد: در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا 5 هزار و 500 نفر عضو فیزیوتراپی در نظام پزشکی هستند و اکنون در ترکیب شورای عالی نیز 2 نفر عضو فیزیوتراپی داریم که هم به عنوان فیزیوتراپیست و هم کارشناسان پروانه دار مشغول خدمت رسانی هستند. 

فاضل گفت: برای این که دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی(DPT) استمرار پیدا کند لازم است این امر به تایید شورای عالی نظام پزشکی به عنوان بالاترین عضو تصمیم گیر ی برسد. 

وی خاطر نشان کرد: در سال 2014 این رشته به عنوان پنجمین رشته برتر در آمریکا طی نظر سنجی که از مردم انجام شد، معرفی گردید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار