کرمانشاه/

37.5 درصد کرمانشاهیان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: 37.5 درصد مردم این استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیامک سهرابی اظهار داشت: 750 نفر از بیمه شدگان استان کرمانشاه از جمعیت 2 میلیون نفری این استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی میزان بیمه شدگان تأمین اجتماعی از کل جمعیت استان را 37.5 درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 23 بیمارستان در استان کرمانشاه به امر پذیرش بیماران اقدام می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم در سال گذشته یک‌هزار و 45 مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی بودند.

سهرابی تعداد نسخ رسیدگی شده در سال گذشته را پنج میلیون و 100 هزار نسخه عنوان کرد و بیان داشت: 74 هزار سند بستری نیز در سال گذشته رسیدگی شده است.

این مسئول به آمار مربوط به حوزه درمان مستقیم نیز اشاره کرد و ادامه داد: 200 مراجعه سرپایی و یک‌هزار و 750 بستری ماهانه نیز در این حوزه طی سال گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی ثبت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد بستری بیماران به تفکیک بیمه در سال گذشته نیز گفت: 71 درصد تأمین اجتماعی، یک درصد آزاد، 25 درصد خدمات درمانی و سه درصد مربوط به سایر بیمه‌ها می‌شود.

سهرابی آمار 16 درصدی مربوط به اعمال جراحی‌های سنگین را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این میزان از هشت درصد در سال‌های گذشته به 16 درصد در سال 92 رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تا با فراهم کردن امکان انجام جراحی‌های سنگین در استان کرمانشاه از اعزام بیماران استان به سایر استان‌ها از جمله تهران جلوگیری کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از انجام سالانه 7 هزار زایمان در استان کرمانشاه خبر داد و اذعان داشت: 43.76 درصد زایمان‌ها در استان به‌صورت سزارین انجام می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.