مشهد/

تجهیز پژوهشکده زعفران از عوامل تحول خراسان رضوی

فرماندار تربت حیدریه گفت: تجهیز پژوهشکده زعفران و تعیین تکلیف برند اقتصادی این محصول استراتژیک، می‌تواند تحولی درمنطقه ایجاد کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسن فتحی‌نیا، منطقه خراسان رضوی اظهارکرد: تحقق شعار امسال نیازمند انگیزه قوی مدیران است.

وی گفت: مولفه‌های انتخاب شعار سال، تغییر و رشد در شرایط اقتصادی و فرهنگی است‌ و نیازمند یک حرکت مردمی است.

فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: تربت حیدریه با تولید 70 درصد زعفران جهان نتوانسته برند اقتصادی این محصول استراتژیک را به نام خود ثبت کند و متاسفانه پس از صادرات به بازارهای جهانی با برند کشور اسپانیا به فروش می‌رسد.

وی گفت: طبق قانون هر منطقه و کشور که 55 درصد محصول جهان را در اختیار داشته باشد، می‌تواند از بورس بین‌المللی استفاده کند.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف و الزام به تعهدات از سوی صاحبان سه مجتمع‌های بزرگ درحال احداث فولاد تربت حیدریه که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود مسئله مهمی است که دولت با ورود به آن وگرفتن تعهدات از آنها برای اتمام این پروژه‌ها می‌تواند وضعیت اشتغالزایی و اقتصادی این منطقه را شکوفا سازد.

فتحی‌نیا با اشاره به مطالبات مردم تربت حیدریه برای راه‌اندازی بزرگترین مجتمع ترکیبات بیولوژیکی درخراسان رضوی افزود: احداث مجتمع ترکیبات بیولوژیکی در راستای مصارف کشاورزی، دام و صنایع غذایی موضوعی اجتناب ناپذیر بوده و نیاز اساسی استان محسوب می‌شود.

وی گفت: تشکیل شورای ملی ابریشم مطالبه چندین ساله وبحق مردم تربت حیدریه است، چراکه 70 درصد ابریشم کشور از فرآوری تا تولید درشهر بایگ این شهرستان تولید می‌شود.

فتحی‌نیا با اشاره به موقعیت استراتژیک تربت حیدریه درمنطقه افزود: این شهرستان دریک کریدور و شاهراه اصلی درخراسان رضوی قرار دارد وتکمیل پروژه بیمارستان 270 تختخوابی امام حسین(ع) حداقل می‌تواند به یک میلیون نفر جمعیت دربخش‌های مختلف خدمات ارائه دهد که برای تکمیل این بیمارستان 400 میلیارد ریال وبرای تجهیز آن 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: امیدواریم سفر هشتم کاروان تدبیر وامید منشأ خیر و برکت و زمینه آشنایی هرچه بیشتر دولتمردان با نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها در تمامی شهرستان‌های استانی خراسان رضوی باشد.

‌انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، زعفران ، پژوهشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.