نام «رضا» ثبت شده در شناسنامه ۵ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر از مردان ایران‌زمین

مردم ایران، ۵ میلیون و ۱۵۲ هزار فرزند خود را به نام، القاب و کنیه‌های امام هشتم شیعیان نامیده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، نام نیکو و زیبا ضمن آنکه بر احترام و تکریم کودک می‌افزاید، نشان‌دهنده نوع تفکر و علایق فکری و روحی خانواده‌هاست و آمارهای ثبت احوال نشاندهنده‌ی ارادت مردم ایران زمین به امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) است چراکه براساس گزارش‌های این پایگاه نام رضا، القاب، کنیه‌های و اسامی ترکیبی با این نام مبارک قریب به پنج میلیون و 500 هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال نام رضا قریب به یک میلیون و پنجاه هزار همینطور القاب و کنیه‌های ایشان بیش از 357 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است.

همچنین طبق این آمارها بالغ بر 3 میلیون 747 هزار نام در ترکیب با نام رضا در شناسنامه مردان ایران زمین ثبت شده است که حاکی از عشق، علاقه و ارادت مردمان مومن این کشور است و نام‌های علی‌رضا، احمدرضا و محمدرضا از فراوانترین آنها می‌باشد.

آنچه از متون معتبر اسلامی در این خصوص وارد شده این است که نام نیک در دنیا و آخرت براى انسان وسیله شرافت و سربلندى و برکت است. از سخنان معصومین علیهم‏السلام استفاده مى‏شود که روز قیامت هر کس را با همان نام خودش صدا مى‏ زنند و اگر نام او از نام‏هاى خوب باشد براى او سودمند خواهد بود , نام نیک داشتن خصوصا همنامی با یکی از اهل بیت علیهم السلام موجب افتخار است.

برچسب ها: وبگردی ، امام رضا ، نام ، ثبت ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار