رضازاده:

بعد از اینچئون بلافاصله برای مسابقات جهانی آماده می شویم/برای فدراسیون‌های موفق حاشیه‌سازی می‌کنند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان با بیان اینکه برخی ها دوست ندارند فدراسیون‌های موفق را ببینند گفت: ما شرایط فدراسیون کشتی را داریم و بعد از اینچئون برای مسابقات جهانی آماده خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حسین رضازاه رئیس فدراسیون وزنه برداری امروز در نشست خبری قبل از اعزام به بازی‌های اینچئون درباره رکوردگیری از وزنه‌برداران عنوان کرد: همانطور که از اسم مراسم مشخص بود رکوردگیری از 9 ورزشکار را داشتیم که در سالن فدراسیون انجام شد. برای اینکه ورزشکارانمان باید در شرایط مسابقه قرار می‌گرفتند از سالن فدراسیون استفاده کردیم که تجهیزات آن استاندار بود اما سالن برای 37 سال قبل است. برای 9 وزنه بردار به خاطر هزینهّ‌ها نخواستیم چراغ داوریّ‌ها را داشته باشیم اما از داوران درجه یک، پزشک و هیئت ژوری استفاده  کردیم. برای انگیزه بیشتر نیاز بود وزنه‌برداران در شرایط مسابقه قرار بگیرند. با وجود همه کاستی‌ها تخته مورد استفاده ورزشکاران بسیار استاندارد است که 7 سال پیش از سوئد  خریداری شده است.

وی ادامه داد: قرار نیست ورزشکار همیشه همه وزنه‌ها را بالای سر ببرد برای همین در رکوردگیری شاهد افتادن وزنه‌های زیادی هستیم.

رضازاده در پاسخ به این سؤال که شرایط رکوردگیری استاندارد نبود و تست دوپینگ هم در کار نبود گفت: شاید برخی‌ها اینطور فکر کنند اما ورزشکاران ما قهرمانان المپیک و جهان هستند. بهداد سلیمی همانطور که گفته شد رکورد شکنی کرد اما غیر رسمی. شرایط وزن کشی مشخص است چون ما هفته ای 3 روز وزن کشی داریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص حاشیه‌های حضورش در شورای شهر و فدراسیون بیان کرد: این اتفاق طبیعی است که برای فدراسیون‌های موفق در آستانه بازی‌های مهم حاشیه‌سازی می کنند تا فکر ورزشکار و اعضای فدراسیون مخدوش شود. من تابع قانون هستم و اسفند امسال دوره 4 ساله ریاست من در فدراسیون به اتمام می رسد. در قوانین شورای شهر هم عضو شورا بودن شغل نیست! دوستانم این موضوع را بررسی می‌کنند و امیدوارم تا اسفند ماه به نتیجه لازم برسند.

وی درخصوص اعلام 2 شغله بودنش از سوی شورای شهر گفت: این صحبت ها حرف و حدیث بوده و آن را تکذیب می‌کنم. تماسی هم در این خصوص با من گرفته نشده است.

رضازاده در مورد برنامه‌های تیم ملی برای مسابقات آسیایی اینچئون اعلام کرد: 22 وزنه‌بردار از 9 اسفند سال 92 برای این بازی‌ها و مسابقات جهانی زیر نظر بهمن زارع و مهدی پانزوان کادر فنی تیم در چابکسر و مجارستان اردو زده بودند. تیم ملی در 2 گروه روز‌های 23 و 26 شهریور راهی اینچئون کره جنوبی می‌شود و از 29 شهریور روی تخته می‌روند.

وی با بیان اینکه فدراسیون دوپینگ را کنترل می کند گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو به امضا رسانده‌ایم لیست داروهای مجاز و غیر مجاز هرسال به فدراسیون اعلام می شود. لیست جدید داروهای غیر مجاز نیز 2 ماه قبل به دستمان رسیده که حتی بتامتازون در این لیست قرار دارد.

رضازاده درباره رقابت‌های جهانی که قرار است بعد از رقابت‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی برگزار شود اظهار داشت: شرایط ما مثل فدراسیون کشتی است و ما هم این مشکل را داریم که با نامه نگاری که با فدراسیون جهانی داشتیم قرار شد که 45 روز بعد از مسابقات اینچئون در مسابقات جهانی شرکت کنیم. وزنه‌برداران اعزامی به اینچئون بعد از بازگشت از این رقابت‌ها به تهران برمی‌گردند و اردو می‌زنند.
 
وی در پایان درباره تکرار عنوان چهارمی در آسیا عنوان کرد: تکرار این عنوان بسیار سخت است. همه ورزشکاران تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشتند و نیاز به حمایت مسئولان دارند تا دغدغه فکری نداشته باشند و نتایج خوبی را کسب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار