معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحن شورا گزارش داد:

رفع نقاط حادثه خیز در پیرامون مدارس/آموزش بازیافت درجشن شکوفه ها/نقاشی دیواری 100هزار مترمربع از دیوارهای نقاط آموزشی شهر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نود و سومین جلسه شورای شهر به ارایه گزارشی درخصوص اقدامات شهرداری تهران در حوزه متبوعش در آستانه فصل بازگشایی مدارس پرداخت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مجتبی عبداللهی با بیان اینکه طرح استقبال از مهر در راستای مصوبه شورای شهر در حوزه معاونت خدمات شهری پیگیری شده است، گفت: موضوعاتی همچون افزایش سطح همکاری با سایر نهادها و ایجاد هماهنگی در جهت مناسب سازی محیط شهری ، اراستگی معابر شروع مدارس، شناسایی و رفع نقاط بحرانی برای کاهش ترافیک و روان سازی آن و نیز ارایه خدمات فضای سبز و آراستگی محیط های آموزشی از مهمترین موضوعاتی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مهمترین اهداف طرح استقبال از مهر را تلاش در جهت ارتقای سطح خدمات در فضاهای آموزشی ، توجه به افزایش ایمنی ، سلامت و محیط زیست اطراف مدارس و بالابردن مشارکت پذیری دانش اموزان در خصوص مسائل شهری و بهسازی محیط های پیرامون فضاهای آموزشی در فاصله زمانی 11 شهریور تا 20 مهرماه عنوان کرد .

عبداللهی افزود: سه دوره زمانی یازدهم تا پایان شهریور ماه، یکم تا 20 مهرماه و طرح چهل روزه استقبال از مهر در 85 موضوع در مناطق و 22 موضوع در سازمان ها مورد پیگیری قرار گرفت .

وی افزود: در حوزه بازیافت طی جشن شکوفه ها کتب سال قبل جمع آوری شده و اقلام فرهنگی و بازیافتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. این در حالی است که موضوع بازیافت در قالب مسابقات فرهنگی در سطح مدارس با سخنرانی و اموزش مورد توجه قرار می گیرد .

معاون شهردار تهران افزود: برپایی جشن ها برای کودکان، آموزش کاردستی از مواد دورریز ، اجرای تئاتر با موضوع بازیافت و فعال نمودن تشکل های دانش آموزی درخصوص فرهنگ بازیافت از موضوعات مورد توجه در طرح استقبال از مهر بوده است .

عبداللهی خاطرنشان کرد: در سازمان زیباسازی موضوعاتی همچون پاک سازی جداره های مدارس ، نقاشی های دیوارهای مدارس از سطح مناطق 22 گانه به مساحت 100هزار مترمربع ، بهسازی و تعمیر آب خوری مدارس ، سرویس های بهداشتی ، حذف زواید فیزیکی معابر اطراف مراکز آموزشی ، تنظیم ساعت های شهر، تجهیز وسایل ورزشی در مدارس و تهیه ونصب المان های ماه بازگشایی مدارس در مناطق 22 گانه مورد توجه قرار گرفت .

معاون خدمات شهری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان پارکها نیز گفت: اهدای شاخه گل به دانش آموزان مقطع ابتدایی ، کاشت گل وگیاه در مدارس ، برپایی دوره های آموزش نگهداری گل و گیاه به دانش آموزان و سم پاشی فضای سبز مدارس و اطراف آن از موضوعات مورد توجه بوده است .

به گفته عبداللهی در حوزه ساماندهی مشاغل نیز نظارت در بهسازی اتوبوس های شهر و رفع مزاحمت صنوف مزاحم در اطراف مدارس به ویژه دست فروشان مورد توجه قرار گرفته است .

عبداللهی گفت: هم زمان با طرح استقبال از مهر نیروهای اتش نشانی تهران به بازدید از نقاط حادثه خیز در مدارس پرداخته و طرح هایی همچون استقرار نیروهای عملیاتی در اوایل مهر در اطراف مراکز آموزشی ، شارژ کلیه کپسول های آتش نشانی مدارس و آموزش روش های ایمنی در مدارس را به اجرا در آورده است .

انتهای پیام/

برچسب ها: خدمات ، تهران ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
بد
آخرین اخبار