معاون استاندار یزد:

شبکه‌ای از نخبگان فرهنگی و هنری در استان یزد ایجاد شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد بر تشکیل شبکه‌ای از نخبگان فرهنگی و هنری در داخل و خارج از استان یزد تاکید کرد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،محمدعلی طالبی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به علت طولانی شدن انتخاب مدیرکل ارشاد استان یزد و اداره شدن ارشاد استان با سرپرست در طول بیش از هفت ماه، اظهار داشت: گزینه اول و مشترک وزارت ارشاد و مدیریت ارشد استان یزد بر روی مدیرکل فعلی بود اما به دلایلی ایشان در مقطعی از قبول مسئولیت خودداری کردند و روند انتخاب طولانی شد و در نهایت نیز گزینه مشترک وزارت ارشاد و استانداری به عنوان مدیرکل معرفی شد.

وی عنوان کرد: اکنون علی غیاثی ندوشن به عنوان مدیرکل ارشاد استان یزد منصوب شده و امروز با کمترین نگرانی به استقبال مدیریت ایشان در عرصه فرهنگ و هنر استان یزد می‌رویم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نیاز امروز استان یزد، همگرایی اصحاب فرهنگ و هنر و دمیدن روح تعهد به همه بخش‌های فرهنگ و هنر استان یزد است و با توجه به اینکه تا امروز جهت‌گیری دولت در فرهنگ و هنر به صورت شفاف بیان شده، انتظار ما نیز در استان توجه ویژه به این بخش است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، فراهم کردن فضای لازم برای شکوفایی فرهنگ و هنر، حفظ کرامت هنرمندان و صیانت از فرهنگ و هنر یزد را از انتظارات مدیریت ارشد استان یزد از مدیرکل ارشاد استان یزد برشمرد و افزود: یزد تافته جدا بافته از کشور نیست و همه ضوابط و معیارهای قانونی باید در یزد نیز اجرا شود.

طالبی خاطرنشان کرد: نظارت صحیح بر اجرای قانون پذیرفتنی است اما اعمال محدودیت و دور زدن قانون پذیرفتنی نیست و انتظار داریم در استان یزد، فرهنگ و هنر با محوریت قانون به پیش برود.

وی، ارتقا جایگاه ارشاد یزد به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر را از انتظارات مدیریت ارشد استان یزد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اعلام کرد و بیان داشت: اداره ارشاد باید ضمن بازیابی نقش فرهنگی و هنری، خود را به عنوان طلایه‌دار فرهنگ و هنر معرفی کند.

طالبی بر توجه به حمایت و کمک به ایجاد آثار فاخر هنری تاکید کرد و افزود: در سایه این توجه، هنر و فرهنگ یزد باید ملی و بین‌المللی شود ضمن اینکه رسانه‌های استان یزد نیز باید جایگاه واقعی خود را به دست بیاورند و افکار عمومی جامعه را به سمت نشاط و امید هدایت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد همچنین بر اجتماعی کردن هنر در استان یزد تاکید کرد و یادآور شد: هنر کارکردهای مختلفی از جمله ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ... دارد که این کارکردها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی بر ایجاد شبکه‌ای از نخبگان فرهنگی و هنری هم در داخل و هم در خارج از استان تاکید کرد و افزود: این اقدام می‌تواند سرمایه انباشته بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کند.

طالبی، تمرکزدایی از زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان یزد را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حرکت ارشاد در این مسیر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان یزد است و استانداری یزد به سهم خود آمادگی کامل خود را برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام می‌کند.

در این مراسم از تلاش‌های بهرام عبدالحسینی تقدیر و علی غیاثی ندوشن به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار