اظهارنظرهای عجولانه درباره کارت‌های معافیت فوتبالیست‌ها

مدتی است ماجرای کارت‌های معافیت‌ برخی فوتبالیست‌ها نقل محافل شده و هر کس از دید خود به تعبیر و تفسیر این ماجرا می‌پردازد حال آن که طرح چنین مسائلی در رسانه‌ها نمی‌تواند مشکل را حل کند بلکه بی اعتمادی را نیز به ارمغان می‌آورد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مدتی است ماجرای کارت‌های معافیت‌ حرف و حدیث دار برخی فوتبالیست‌ها نقل محافل شده و هر کس از زاویه دید خود به تعبیر و تفسیر این ماجرا می‌پردازد حال آن که به نظر می‌رسد طرح چنین مسائلی در رسانه‌ها نه تنها نمی‌تواند مشکل را حل کند بلکه تنها چیزی را که به ارمغان می‌آورد بی‌اعتمادی است.

این در حالی است که هر روز در برخی محافل ورزشی سخن از لیست‌های جدیدی با موضوعات مشابه می‌‌شود که عنقریب است منتشر شود و گویی این ماجرای ترمز بریده قرار است تا مدت‌های مدیدی ادامه داشته باشد و هر روز بر فضای بی‌اعتمادی حاکم بر ورزش بیفزاید.

این تندروی‌ها و اظهارنظرهای گوناگون تا آن‌جا پیش می‌رود که در یک برنامه زنده ورزشی با مخاطب میلیونی لیستی از ورزشکارانی را که به روش‌های مختلف موجبات معافیت خود را فراهم کرده‌اند، اعلام می‌کنند بی‌توجه به آن‌که این اقدام نه تنها بار حقوقی دارد بلکه تنها بر فضای بی‌اعتمادی و غبار این صحنه می‌افزاید.

از سوی دیگر طراحان برنامه‌هایی با مخاطبان زیاد باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که نوع اطلاع‌رسانی آنان می‌تواند فضایی را درست کند که دیگر به هیچ طریق نتوان آن را تغییر داد و اگر روزی مشخص شود که در این ماجرا پای سازمانی در میان نیست و تنها بر اساس تخلفات یک فرد، موجبات معافیت فراهم شده باشد، در نزد افکار عمومی به یک مجموعه آسیب جدی وارد شده و آن سازمان یا مجموعه در انجام وظایف ذاتی خویش نیز با مشکل مواجه می‌شود.

شاید در هیچ جای دنیا هم چنین نباشد که تا موضوعی قطعیت نیافته است، پایش به رسانه‌ها باز شود و عده‌ای در این خصوص قلم فرسایی کنند و عده‌ای دیگر در بوق‌های تبلیغاتی بدمند. در واقع معلوم نیست چرا در چنین مواقعی برخی رسانه‌ها و یا حتی برخی برنامه‌های تلویزیونی خود را موظف می‌دانند که در اطلاع‌رسانی در این حوزه پیشتاز باشند و قبل از آن‌که مراجع ذی‌صلاح اعلام نظر کنند، با تیغ تیز رسانه نسخه همه چیز را بپیچند.

شاید یکی از دلایلی که مراجع قضایی همواره بر اطلاع‌رسانی درست تأکید می‌کنند و بر این باورند که تا حکم و یا اتهامی قطعی نشده و یا جرمی به اثبات نرسیده است، نباید نسبت به اطلاع‌رسانی درباره آن اقدام کرد، همین دلیل باشد چرا که با این روش تنها بر ایجاد فضای بدبینی و تشویش کمک کرده‌ایم و جای هیچ تردیدی را نیز نگذاشته‌ایم.

با این وصف به نظر می‌رسد تمام جناح‌های درگیر در ماجرای کارت‌های معافیت بازیکنان فوتبال درگیر که بعضاً بنا به اقتضائات اقدام به موضع‌گیری در این خصوص می‌کنند باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و آن‌طور سخن نگویند که دیگر نتوانند اصلاح کنند. از طرفی رسانه‌ها نیز سعه صدر داشته باشند و منتظر بمانند تا مراجع ذی‌صلاح نظر قطعی خود را اعلام کنند
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار