بهانه ای برای شروع دخالت های جدید آمریکا در منطقه / 10کشور به ائتلاف علیه داعش پیوستند

گروه تروریستی داعش که از جمله گروههای مورد حمایت غرب در سوریه بوده است ، اکنون بهانه ای برای شروع دخالت های جدید آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا عصر پنجشنبه بر نقش مهم کشورهای عربی در ائتلاف آمریکا علیه داعش تاکید کرد و گفت: هیچ کشوری ازاعزام نیروی زمینی برای حمله به داعش سخن نگفته است.

در حالی که آمریکا می گوید ائتلاف مبارزه با تروریسم از اقدام نظامی هماهنگ علیه داعش حمایت کرده است، انگلیس و آلمان ازعدم مشارکت در حمله به پایگاه های داعش در سوریه خبر داده اند.

جمهوری اسلامی ایران نیز برخی از کشورهای موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه و عراق و کوتاهی در مقابله با سازمانهای تروریستی متهم کرد.

آمریکا اعلام کرده کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد تروریسم با پیوستن به ائتلاف نظامی علیه داعش که بر بخش هایی از عراق و سوریه تسلط یافته و اعلام خلافت کرده است، موافقت کردند.

آمریکا، مصر،عراق، اردن، لبنان و 6 کشورعضو شورای همکاری خلیج فارس یک روز پس ازمذاکرات درعربستان سعودی اعلام کردند که کشورهای شرکت کننده در این نشست هم چنین با متوقف کردن ارسال کمک و اعزام نیرو به داعش موافقت کرده و برای بازسازی مناطقی که این سازمان با اقدامات وحشیانه خود آن اماکن را تخریب کرده است، تلاش خواهند کرد.

این توافق پس از مذاکرات وزرای خارجه کشورهای عربی و وزیر خارجه آمریکا در شهر جده عربستان حاصل شد.

بیانیه صادره از این مذاکرات حاکی است که این کشورها، راهکار تخریب دولت اسلامی را هرکجا که باشد در عراق یا سوریه مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این اقدام نظامی بدون حمایت سازمان ملل، اقدامی خصمانه و نقض آشکار قوانین بین الملل به شمار خواهد رفت.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه داعش را به وزیر خارجه آمریکا سپرده است.

بیانیه مشترک صادره از نشست جده بیانگر پایبندی مشترک برای اتحاد علیه خطری است که تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی باعث آن شده اند.

10 کشور مذکور عبارتند از مصر، عراق، اردن، لبنان، عربستان سعودی، کویت، عمان، قطر، بحرین و امارات متحده عربی. ترکیه کشور عضو پیمان ناتو نیز در این نشست حضور داشت. 



انتهای پیام./
برچسب ها: کری ، داعش ، عربی ، ائتلاف ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار