جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش "بان کی مون" هیچ گونه ارزش حقوقی ندارد/ ایران در مبارزه با قاچاق "مواد مخدر" برای جهانیان ایثارگری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارش بان‌کی مون یک طرفانه و یک سویه تدوین شده و یک سویه بودن این گزارش درباره اعدام قاچاقچیان مواد مخدر کاملا مشخص است و هیچ ارزش حقوقی ندارد.

"محمد‌صالح جوکار" نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش سالانه "بان‌کی‌مون"دبیر کل سازمان ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در ایران، گفت: متاسفانه امروزه  سازمان ملل بازیچه دست قدرت‌های بزرگ شده‌ است.
 
وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: در این حملات ما همواره شاهد بودیم که بسیاری از مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان غزه کشته شدند ولی متاسفانه بان‌کی مون مسائل حقوق بشر را فراموش کرد و به نفع رژیم صهیونیستی اشک تمساح ریخت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که این اقدامات از سوی مجامع بین‌المللی کاملا شفاف و روشن است، گفت: امروزه این مجامع و مخصوصا اشخاصی که در راس امور این مجامع قرار دارند، در پی اشاعه سیاست‌های آمریکا هستند و اگر خلاف آن عمل کنند قطعا در دور بعدی انتخاب نخواهند شد و  این افراد فقط به علت موقعیت خودشان چینین رفتار می‌کنند. 

جوکار با اشاره به نزدیک بودن برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد: این گونه اقدامات قطعا به منزله فشار بر ایران است، چرا که در این نشست رئیس‌جمهور آمریکا قرار است به سخنرانی بپردازد و  رئیس جمهور کشورمان نیز قرار است در این مجمع حضور داشته باشد.

جوکار با تاکید براینکه گزارش ارائه شده از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد هیچ گونه ارزش حقوقی ندارد، اظهار داشت: این گزارش یک طرفانه و یک سویه تدوین شده و یک سویه بودن این گزارش درباره اعدام قاچاقچیان مواد مخدر کاملا مشخص است.
 
این نماینده مجلس افزود: به طور کامل مشخص است که امروزه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر است و همواره در پی مقابله با قاچاقچیان بین‌المللی است، آن‌ها می‌خواهند که ما ترانزیت مواد مخدر را آزاد بگذاریم که البته خود اروپایی‌ها به شدت در این امر آسیب‌پذیر هستند و اکنون باید از ایران حمایت نیز بکنند تا جهان از آسیب‌های این مواد خانمان سوز در امان باشد.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروزه ما بیش‌ترین شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر در ترانزیت کشور داده‌ایم و در واقع ایران در این مسیر برای جهانیان ایثارگری می‌کند و بیش‌ترین نیروهای خوب خود را در این راه از دست داده است، اما به جای سپاسگزاری از این اقدامات مثبت در این گزارش به گونه‌ای عمل می‌شود که قاچاقچیان بتوانند با اقداماتشان زندگی انسان‌های بی‌شماری را به تباهی بکشانند و در حمایت از آنان بیانیه صادر می‌کنند.   
 
این نماینده مجلس با ابراز تاسف از حمایت بان‌کی مون از قاچاقچیان مواد مخدر، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین این گونه گزارش در راستای خوش خدمتی اعضای سازمان ملل متحد برای کل جهان است.
 
گفتنی است؛ گزارش ضد ایرانی بان‌کی‌مون در شرایطی مطرح می‌شود که قرار است تا چند روز دیگر نشست مجمع عمومی در نیویورک برگزار شود و سران کشورهای جهان با حضور در سازمان ملل درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای سخنرانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار