یک کار‌شناس مسائل خاورمیانه بیان کرد

چرا داعش مرزهای جنوبی سوریه را از درگیری دور نگه داشته است؟/ اردن منطقه ممنوعه برای داعش

یک کارشناس مسائل خاور‌میانه درباره عدم حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با گروه دولت اسلامی گفت: حضور ایران افشاگر ترفند‌ها و سناریوهای خطرناکی است که پیش از به وجودآمدن بحران سوریه یعنی به دنبال شکست دشمنان در لبنان تحقق یافته است.

"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ریشه اصلی و ساختار گروه تکفیری داعش گفت: داعش پدیده‌ای است که ساختار و هدف‌گیری آن توسط غرب و به ویژه آمریکا شکل گرفته و علی‌رغم اشغال تمام نقاط سوریه، مرزهای جنوبی را از درگیری‌ها دور نگه‌داشته؛ این روند نشان‌دهنده حفظ همگرایی این گروه با رژیم صهیونیستی است.  
 
وی افزود: سال گذشته شاهد عیادت نتانیاهو از مجروحین داعش، جبهةالنصرة و جبهه‌های تروریستی دیگر در بیمارستان بودیم؛ وزیر بهداشت این رژیم نیز، ماه گذشته برای عیادت از این مجروحین در بیمارستان حضور یافت.  
 
وی ادامه داد: آمریکا نیز در تلاش برای کنترل و دور کردن این مجموعه‌های تکفیری از مناطق نفتی تحت نفوذ خود از جمله اردن و عربستان است.
 
وی در ‌‌پایان خاطرنشان کرد: سازنده این بحران غرب است، در حالیکه خود را به عنوان منجی مطرح می‌کند و ایران این نام را شایسته غرب نمی‌داند؛ مخالفت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با حضور کشورمان در اجلاس ائتلاف ضد داعش نیز در این راستا قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخالفت ، دلیل ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار