افزایش رفتارهای پیش فعالانه با خوردن شیرکاکائو

یک روانشناس گفت: عمدتا پیش فعالی با افزایش سن کاهش می‌یابد اما توصیه می شود که سریع مورد درمان قرار گیرد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: پیش فعالی به عنوان نوعی اختلال محسوب می‌شود که فرد  بیش فعال هم مشکلات کمبود توجه دارد، یعنی نمی‌تواند به یک موضوع خاص توجه خود را جلب کند و عمدتا از فعالیت‌های حرکتی خاموش نمی‌شود.
 
وی اظهار داشت: به همین خاطر است که این افراد انرژی خیلی زیادی را صرف می کنند که این صرف  انرژی بالا و دریافت مسائل تغذیه‌ای کم می‌تواند منجر به مشکلات رشدی برای فرد شود.
 
مقدم با اشاره به اینکه بیش فعالی با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند عنوان کرد: معمولا این افراد از مهارتهای آموزشی پایین‌تری برخوردار هستند بنیه علمی مسائل عاطفی آنها به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تمام این عوامل منجر می‌شود که جایگاه اجتماعی و منزلت و شان فرد به شدت زیر سوال قرار بگیرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: به همین خاطر توصیه می‌کنیم که بیش فعالی خیلی سریع مورد درمان قرار گیرد و افراد به اینکه قرار است به طور خود به خودی فرزندشان تغییراتی را داشته باشند دل خوش نکنند.
 
این روانشناس با اشاره به عوامل موثر در افزایش بیش فعالی عده‌ای معتقدند که وجود سرب در بنزین که در هوا معلق می شود منجر به افزایش حالت‌های بیش فعالی می شود به همین خاطر تخلیه انرژی کودک در محیط‌های باز که پر از اکسیژن است به عنوان ر‌اهکار اولیه مطرح است.
 
وی در ادامه افزود: استفاده از مواد رنگی افزودنی مثل ‌چیپس و ‌پفک و یا تنقلاتی که مواد رنگی غیر‌طبیعی دارند باید به شدت محدود شود.
وی با اشاره به اینکه بهتر است کودکان از خوردن شیر کاکائو منع شوند، بیان داشت: بررسی‌ها نشان می دهد که کاکائو و کافئین هم حالت بر‌انگیختگی بوجود می‌آورد ، به همین خاطر محدود کردن آنها توصیه می‌شود.
 
مقدم با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض نور ملایم طبیعی بهتر از نور مصنوعی است اظهار داشت: توصیه می‌شود که کودکان صرفا در محلی که تابش نور مصنوعی دارد به عنوان محل زندگی یا مطالعه قرار نگیرند.
 
ابراهیمی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بدست نیامدن نتایج دلخواه می‌توان با کمک گرفتن از روانپزشک برای درمان دارویی این افراد اقدام کرد.
در این خصوص احتمالا داروی پیشنهادی ر‌یتالین خواهد بود ولی توصیه می‌شود به هیچ عنوان خانواده‌ها بدون مشورت پزشک اقدامی نکنند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، کاهش ، توصیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار