بخش‌هاي جديدي از مسجدالحرام بهره‌برداري شد

رييس كل امور حرمين شريفين از بهره برداري از فضاهاي جديد در طرح توسعه مسجدالحرام و افتتاح طبقات همكف و اول و ميان طبقه به طور كامل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شيخ عبدالرحمن بن عبدالعزيز السديس به عكاظ گفت: طبقات همكف و اول و ميان طبقات به ميزان ۱۰۰ درصد آماده و به روي حجاج باز شده است.

السديس افزود: مجموع كل فضاهاي اضافه شده به مسجدالحرام در خلال موسم حج امسال، ۱۶۷ هزار و ۷۸۴ متر مربع است كه در چارچوب طرح ملك عبدالله براي توسعه حرم قرار دارد و مساحت صحنهاي اطراف كه در موسم حج امسال مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد، هم به ۱۱۸ هزار و ۷۹۰ متر مربع مي‌رسد.

وي اظهار داشت: از مهمترين طرح‌هاي اجرايي در مسجدالحرام كه در موسم حج امسال از آن بهره برداري مي‌شود، طرح توسعه مسجدالحرام و صحنهاي شمالي و طرح افزايش ظرفيت صحن طواف است.

السديس درباره طرح افزايش ظرفيت صحن طواف گفت: از مرحله نخست «صفا- فتح» بهره برداري خواهد شد به طوري كه از صحن زيرزمين، طبقه همكف، اول و بام و در مرحله دوم «فتح-عمره» از طبقه صحن زيرزمين و طبقه همكف و بام بهره برداري خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: همچنين از مطاف موقت در طبقات اول و دوم آن در فضايي به مساحت پنج هزار و ۷۴۸ متر مربع است، بهره برداري خواهد شد تا تعداد طواف كنندگان به هفت هزار نفر در هر ساعت برسد و فضا براي حدود ۹ هزار زائر فراهم شود.

السديس افزود: همچنين از پل صحن شرقي موازي ديوارهاي كاخ الصفا (از كاخ‌هاي شاه عربستان كه چسبيده به مسجدالحرام است) بهره داري مي‌شود كه از ابتداي سمت شرقي (ميدان نقل جمعي) مسعي، طبقه اول از سمت صفا و در سمت جنوبي در طبقه اول بالاي باب حنين و با پلهاي برقي اجياد و پل اجياد در صحن جنوبي متصل است.

السديس همچنين از آماده شدن بيش از ۱۰ هزار سرويس بهداشتي در صحنهاي اطراف مسجدالحرام و هزاران وضوخانه  خبر داد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار