راه اندازی سه مدرسه زیست محیطی در زنجان

در راستای تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان سه مدرسه زیست محیطی به صورت پایلوت از مهرماه امسال راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امجد باقری مسئول روابط عمومی محیط زیست زنجان  از راه اندازی سه مدرسه زیست محیطی به صورت پایلوت از مهرماه امسال در شهر زنجان خبر داد.

باقری گفت:  تفاهم نامه همکاری که بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان منعقد گردیده است  در راستای دانش افزایی و توسعه مشارکت جامعه دانش آموزی استان در حفاظت از محیط زیست و به منظور تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست و استفاده بهینه از ظرفیت دانش آموزان در جریان توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور بوده و لذا در همین راستا قرار است سه مدرسه زیست محیطی به صورت پایلوت در شهر زنجان راه اندازی شود .

باقری ادامه داد: جلسه هماهنگی و بررسی ابعاد و پیشرفت این تفاهم نامه با حضور امیدی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اققتصادی شورای شهر زنجان، محمدی رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای شهر زنجان،محمد پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان و نمایندگان محترم  اداره کل آموزش و پرورش استان، نماینده محترم شهرداری زنجان و جمعی از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در روز شنبه مورخ 22/6/93 در اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برگزار گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه با بیان اینکه امروزه بحث فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست نقش اساسی دارد افزود: از این بابت مشکلات ناشی از عدم فرهنگ سازی در جامعه کم نیست و ما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و مدیریت منطقی از آسیب محیط زیست جلوگیری و مشکلات را به حداقل برسانیم.

محمد پور افزود: جهت انجام این برنامه ها ما به کمک نخبگان استان، سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و همه افراد تأثیر گذار در این عرصه بویژه مسئولین محترم استانی ، شهرداران و اعضای محترم شورای اسلامی  شهرها و روستاهای  استان نیاز داریم چرا که حفاظت از محیط زیست فقط با تلاش  جدی همگانی میسر می باشد  .

محمد پور ادامه داد:تفاهم نامه حفاظت محیط زیست استان با  آموزش پرورش استان یکی از اقداماتی است که قطعا نقش زیادی در شناخت از محیط زیست و چگونگی جلوگیری از تخریب آن را به همراه خواهد داشت چرا که براساس آن دوره های محیط زیستی برای مربیان بهداشت، رابطین سلامت مدارس، دبیران علوم تجربی و زیست شناسی برگزار و  از طریق این بزرگواران به دانش آموزان منتقل می شود که آینده جامعه متعلق به آنهاست.

محمدی رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان نیز از آمادگی شورای اسلامی شهر زنجان  و شهرداری زنجان جهت همکاری در اجرای این تفاهم نامه خبر داده و افزود: فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست به سود جامعه است و این آموزشها در تفکیک زباله های خانگی به شهرداری ها کمک موثری خواهد نمود.

امیدی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصادی شورای شهر زنجان نیز ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیست افزود: ما در شورای اسلامی شهر زنجان و شهرداری زنجان در تلاش هستیم تا پایان سال 1394 شهر زنجان را به عنوان شهر پاک معرفی نماییم و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا با مدیریت اصولی پسماندها و ایجاد فضای سبز مناسب به ارتقاء محیط زیست استان کمک کنیم.

پرنقوشی مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان نیز از آمادگی مجموعه شهرداری زنجان در کمک به مدارس استان در ایجاد  فضای سبز و سایر زمینه ها خبر داد و افزود : این تفاهم نامه شاید با آموزش و پرورش منعقد شده باشد ولی تمام ثمره آن متعلق به جامعه بویژه شهرداری ها خواهد بود و با افزایش آگاهی های عمومی در این زمینه شاهد  محیط زیست پاک   خواهیم بود.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار