میرزاده:

افزایش 8 برابری ظرفیت تحصیلات تکمیلی یک ادعای نادرست است

رییس دانشگاه آزادسلامی گفت: ادعای افزایش 8 برابری ظرفیت تحصیلات تکمیلی در جهت تخریب دانشگاه آزاداسلامی مطرح شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی، حمید میرزاده، در نشست خبری که عصر دیروز در مجتمع آموزشی الهیه دانشگاه آزاداسلامی مشهد برگزار شد، در پاسخ به ادعای یک خبرنگار درباره افزایش هشت برابری ظرفیت، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی، این ادعا و نقل قول ها را در جهت تخریب دانشگاه آزاداسلامی دانست.

وی افزود: هیچ گاه نگفته ام که ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی هشت برابر شده است و این مطلب از قول یکی از نمایندگان در رسانه ها عنوان شده است. هر نوع گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در راستای تصمیمات و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم است.

 میرزاده به گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اشاره و اظهار داشت: این گسترش ناشی از اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی است. در مدیریت قبلی مقرر شده بود براساس توافقنامه ای 34 واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه تامهرماه 93 منحل شود اما با توافقنامه ای که با وزارت علوم داشتیم و براساس این قانون این پردیس ها با واحدهای اصلی مادر ادغام شود.

رییس دانشگاه آزاداسلامی افزود: با اجرای این طرح و به کارگیری امکانات و هم افزایی در این واحدها، گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی محقق شد. که در کنار این موضوع 5 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب خواهند شد و کارگاه ها، آزمایشگاه های بیشتری تجهیز می شوند و در مجموع می توان گفت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی 7/1 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با این ادغام دانشگاه آزاداسلامی به ازای یک رشته محل، 10 دانشجو جذب کرده است، در حالیکه در مدیریت قبلی این نسبت 1 مقابل 20 بود، اظهار داشت: بنابراین 8 برابر شدن ظرفیت تحصیلات تکمیلی اطلاعات غلطی است که از سوی یک نماینده منتشر شده است.

میرزاده، توسعه تحصیلات تکمیلی را یک ضرورت برشمرده و گفت: تا پایان سال 93 دانشگاه آزاداسلامی در رشته های ارشد و دکترا 500 هزار دانشجو(با احتساب دانشجویان موجود و جدید) خواهد داشت که این یک مقام اولی برای دانشگاه بوده و نشان ظرفیت بالای آن است.پیشنهاد می کنم دلواپسان دانشگاه آزاداسلامی با یک تورگردشگری رایگان از سوی این دانشگاه با امکانات و تجهیزات علمی این دانشگاه آشنا شوند.

وی درباره افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: افزایش شهریه دانشگاه آزاداسلامی نسبت به تمامی موسسات غیرانتفاعی از همه کمتر بوده، درحالی که طبق مصوبه دولت می توانستیم شهریه ها را تا 25 درصد افزایش دهیم اما افزایش شهریه این دانشگاه با مصوبه هیات امنا تنها 15 درصد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه آزاداسلامی در پاسخ به سوالی درباره وام ازدواج 10 میلیون تومانی به دانشجویان و زمان ابلاغ این دستورالعمل گفت: دستورالعمل تخصیص این وام به زودی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده که در این راستا ستاد ازدواج مرکزی در دانشگاه شکل گرفته و از اول مهر کار خود را آغاز می کند و مبنای تاریخ ازدواج روز ولادت حضرت معصومه یعنی 6 شهریور 93 خواهد بود.

میرزاده، با بیان اینکه در سالجاری 20 هزار نفر از دانشجویان امکان استفاده از این وام را دارند، گفت: ستاد ازدواج دانشگاه آزاداسلامی برای گسترش فرهنگ ازدواج تمهیداتی مانند خرید کالا و استفاده از امکانات دانشگاه به صورت رایگان و کمک خیرین و ... در نظر گرفته است. علاوه بر این اقدام دانشگاه آزاداسلامی از بسیاری از ناهنجاری های دانشگاه جلوگیری می کند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی، در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران، در توضیح زیان ده بودن برخی از واحدهای دانشگاهی بویژه در خراسان بزرگ، افزود: بخشی از زیان دهی واحدهای دانشگاهی ناشی از تصمیم گیری های مدیریت گذشته بوده که به دلایل غیرضروری شهریه دانشجویان را تنها 3 درصد افزایش داده اند، در حالیکه در همان سال تورم رشدی 30 درصدی داشته است.

 میرزاده، افزود: با اجرای طرح های اقتصاد دانش بنیان و سیاست های دیگر دانشگاه آزاداسلامی مطمئنیم تعداد واحدهای زیان ده تا پایان سال به شدت 93 کاهش پیدا کند.

وی مهمترین دستاورد دوران مدیریت یک ساله خود را گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاداسلامی دانست و اظهار داشت: پیش از این در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی دارای 3200رشته محل بوده که اکنون این رقم به 6600 رشته محل افزایش یافته است.

میرزاده این اقدام را حرکتی بی نظیر و در راستای تعامل خوب وزارت علوم با دانشگاه آزاداسلامی عنوان کرد و گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی در دوره اخیر و تعامل با وزارت علوم در تاریخ علمی ایران بی سابقه است که مطمئنم تاثیر آن در توسعه علمی، اقتصادی و ... کشور نمود خوبی خواهد داشت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.