چند گام برای کنترل استرس کلاس اولی‌ها

اگر شما جزو کسانی بودید که روز اول مهر با گریه‌ به مدرسه رفته، شاید نگران این استرس در کودک کلاس اولی خودتان باشید.

دکتر محمد جواد حیدر روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل بروز استرس در کودکان کلاس اولی تغییر محیط و ورود به محیط جدید است برای مقابله با این نوع استرس کودک بهتر است، والدین قبل از شروع سال تحصیل ۱-۲ بار کودک را به مدرسه ببرند و در مورد محیط جدید برایش توضیح دهند.
 
وی ادامه داد: استرس کودکان معمولا با گریه‌ کودک، تعریق دستهای کودک و در پاره‌ای بی‌اختیاری در کنترل ادرار مشخص می‌شود ،لازم است والدین و اولیای مدرسه با صبوری اینگونه کودکان رفتار کنند.
 
وی افزود: ضرورتی ندارد والدین در خصوص مدرسه رفتن یادگیری و توانمندی نوشتن برای کودک زیاد توضیح دهند و این موضوع را برای وی برجسته کنند. خود کودک به مرور زمان با قرار گرفتن در محیط آموزش مدرسه به مفهوم مدرسه رفتن و آموختن پی‌ می‌برد. 

دکتر حیدر افزود: نکته مهم بعدی، اضطراب جدایی از والدین است البته امروزه با توجه به اینکه اکثر کودکان دوران مهد و پیش دبستانی را سپری می‌کنند، کمتر دچار اضطراب جدایی می‌شوند ولی هنوز هم هستند کودکانی که دچار این حالات می‌شوند، بهتر است والدین در صورت مشاهده گریه کودک او را‌‌ رها نکنند و با ماندن نزد کودک موجب کاهش اضطراب جدایی می‌شوند. 

این روانشناس بالینی تاکید کرد: شیوه رفتاری اولیای مدرسه در بدو ورود کودکان کلاس اولی بسیار مهم است، شادابی محیط مدرسه و کلاس اول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ضمن اینکه بهتر است روز اول مدرسه به بازی و سرگرمی و شادی سپری شود تا خاطره خوبی در ذهن کودک نقش ببندد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
پسرم بعداز یکماه تازه ازمدرسه میترسه
آخرین اخبار