وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

هیچ برنامه‌ای برای رایگان کردن داروی سالمندان نداریم/ تخصیص یک درصد از 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هیچ برنامه‌ای برای رایگان کردن دارو نداریم چرا که الان مصرف بی‌رویه دارو جزو مشکلات جدی ما قرار گرفته، بنابراین رایگان کردن می‌تواند این مشکل را مضاعف کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی دارو، ‌صنایع و خدمات وابسته در جمع خبرنگاران گفت: صنعت داروسازی کشور پیشرفت خوبی داشته است اما این امر به معنای رضایت ما نیست، در واقع زمانی می‌توانیم از این صنعت راضی باشیم که در زمینه صادرات نه تنها به کشورهای همسایه بلکه به کشورهای دور دست نیز موفق باشیم و بازار خوبی را برای محصولات کشورمان داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه آیا برنامه‌ای برای رایگان کردن داروهای سالمندان دارید، افزود: ما هیچ برنامه‌ای برای رایگان کردن دارو نداریم چرا که الان مصرف بی‌رویه دارو جزو مشکلات جدی ما قرار گرفته، بنابراین رایگان کردن می‌تواند این مشکل را مضاعف کند.

وی ادامه داد: برای کاهش مصرف بی‌رویه دارو برنامه‌ای را در دست داریم که با کمک جامعه پزشکی و مردم مصرف بی‌رویه را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در صنعت دارو عنوان کرد: بخشی از تصمیمات در این زمینه خارج از حوزه وزارت بهداشت است و دیگر ارگان‌ها باید در این زمینه همکاری کنند. ما نیازمند هستیم که حدود ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به صنعت دارویی تزریق شود، چرا که در حال حاضر پروژه‌هایی در کشورهای همسایه تعریف شده که فضای رقابتی سختی را برای ما به وجود آورده است. بنابراین مجلس و دولت باید در این امر مهم کمک کنند چرا که دانش آن وجود دارد و باید جهش قابل توجهی در این خصوص ایجاد شود تا بازارهای بین‌المللی را از دست ندهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت تعلق گرفت یا نه؟ تصریح کرد: یک درصد از این مالیات در حال تخصیص پیدا کردن است و امیدواریم به کمک بیمه‌ها تعهداتی را که مجلس موظفمان کرده به نحوه احسنت انجام دهیم. 

هاشمی خاطر نشان کرد: این یک درصد مالیات بر ارزش افزوده باید در ۳ حوزه بهداشت ارتقاء خدمات بیمارستانی و رفع کمبود تجهیزات بیمارستانی هزینه شود. 

وی در پایان تاکید کرد: ما برای تحول بهداشت مشکل اعتباری نداریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار