لاسجردی:

موازنه قدرت برای اسرائیل در جنگ غزه تبدیل به موازنه وحشت برای این رژیم شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در جنگ غزه می‌توان به وضوح شکست اسرائیل را شاهد بود و رژیم صهیونیستی به زعم خود می‌کوشد تا خود را همچنان دارای قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در منطقه نشان دهد و علی‌ایحال در این نبرد نابرابر، متغیر ضربه زنندگی و تلفات انسانی در غزه موجب شد موازنه قدرت به موازنه وحشت برای اسرائیل تبدیل شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسن لاسجردی" با حضور در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران  با اشاره به تحولات منطقه و جنگ 50 روزه اسرائیل علیه مردم غزه اظهار داشت: در این جنگ با سه نکته اساسی مواجه هستیم و آن اینکه:1-دلیل اتفاق افتادن جنگ چه بود؟ تاثیر و عواملی که بعنوان دستاورد و نتیجه این جنگ با آن مواجه هستیم چیست؟ و اینکه تاثیر و نقش‌آفرینی ایران بعنوان یکی از کشورهایی که در قبال اسرائیل دارای موضع مشخصی است چیست؟

وی ادامه داد: تهاجم اسرائیل به غزه یک تصمیم استراتژیک بود به این معنا که آنها در ارزیابی خود از رقیب به این نتیجه رسیده‌اند که گروه‌های مقاومت در حال تقویت و تجهیز شدن هستند و نگران بودند که توازن قدرت در بین او و رقیب بهم بخورد لذا این رژیم تلاش کرد با یک ضربه نظامی نیروهای مقاومت را تضعیف کند و فکر می‌کرد با تمرکز بر غزه به  هدف خود  می‌رسد.

لاسجردی بیان داشت: اهمیت این نوار 360 کیلومتری آنقدر زیاد است که "بن گوریون" اولین نخست وزیر اسرائیل آرزوی روزی را می‌کند که از خواب بلند شده و ببیند که غزه به زیر آب رفته و استان غزه برای فلسطینیان از آن جهت دارای اهمیت است که تنها نقطه‌ای از سرزمین فلسطین است که با دنیای خارج از خود دارای ارتباط است.

وی گفت: برآورد دیگر اسرائیل جهت حمله به غزه، این بود که مدتی بیش اختلافات حماس و فتح تمام شد و آنها به دنبال این بودند که یک دولت منتخب ایجاد کنند و زمینه آن را فراهم کردند و به نظر می‌رسد اسراییلی‌ها ترسیدند که بین جناح‌های مختلف فلسطینی اتحادی شکل بگیرد و به نوعی آنها بتوانند منسجم شوند بنابراین یکی از علل تهاجم می‌تواند مربوط به بحث‌های آشتی ملی در حوزه فلسطین باشد و با توجه به نقشی که کشورهای عربی به ویژه مصری‌ها بازی می‌کردند و زمینه ایجاد دولت وحدت ملی در فلسطین به دلایل مختلف فراهم است.

لاسجردی افزود: نکته بعدی اینکه وجود اسرائیل با بحران معنی پیدا می‌کند و با توجه به مشکلات عدیده داخلی که نتانیاهو با آن دست به گریبان است موجب شد تا با حمله به غزه توجه مردم اسرائیل را به جنگ معطوف گرداند.

لاسجردی ضمن اشاره به اینکه آیا اسرائیلیها به اهداف خود رسیدند یا نه، گفت: هدف اصلی اسرائیل از تهاجم به غزه، اشغال کامل این استان بود، زیرا آنها میدانستند که تمام تحولات اصلی فلسطین در غزه شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه از حدود 100 سال قبل که مبارزه بر علیه اسرائیل صورت می‌گیرد، در اکثر موارد نیروهای انقلابی و فرماندهان مقاومت، در استان غزه متولد شده‌اند و در آنجا رشد کرده و به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند به همین دلیل است که در این جنگ 50 روزه یکی از اهداف اسرائیل خانواده‌ها و ترور این اشخاص بود.

وی افزود: با توجه به تجهیزات استفاده شده در این جنگ نابرابر و کشته و شهید شدن افراد غیر نظامی و همچنین استفاده از هنر و توان موشکی فلسطینیان و رزمندگان آنها می‌توان به وضوح شکست اسرائیل را شاهد بود و مبارزان آنچنان در خاک اسرائیل از طریق تونل‌های حفر شده نفوذ کردند که موجب حیرت سردمداران این رژیم منحوس شد و رژیم صهیونیستی به زعم خود می‌کوشد تا خود را همچنان دارای قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در منطقه نشان دهد و علی‌ایحال در این نبرد نابرابر، متغیر ضربه زنندگی و تلفات انسانی در غزه موجب شد موازنه قدرت به موازنه وحشت برای اسرائیل تبدیل شد.

کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه با توجه به تاثیر ایران در جنگ اخیر غزه، اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته رسما اعلام کردند که ما با اسرائیل تعارف نداریم و با توجه به این سخنان صریح رهبری، ما توانستیم بخشی از توانایی و دانش خودمان را به مقاومت انتقال دهیم یکی از این توانایی‌ها‌، بحث ساخت موشک بود که بحمدالله موفقیت آنرا شاهد بودیم.

وی گفت: نکته بعدی اینکه از سال 2002 به بعد رقابتی بین مسلمانان منطقه شکل گرفت که حرف اول را چه کسی خواهد زد و  این چالش با دخالت استکبار و بخصوص آمریکایی‌ها تبدیل به چالش بین دمکراسی غربی و مقاومت اسلامی شد و آمریکایی‌ها با حیله و نیرنگ بحث دمکراسی و حقوق بشر را راه انداختند و خواستگاه اصلی این مسئله را کشور عراق قرار دادند و اما تفکر استقلال‌طلبی مقاومت اسلامی در برابر تفکر غربی ایستادگی کرده و این چالش موجب شد با دخالت غرب، نزاع‌های مذهبی صورت پذیرفت یهودی را به جان مسلمان و مسلمان را به جان مسلمان دیگر انداختند و اخیرا نیز با ایجاد گروهی بنام داعش موجب کشت و کشتار در منطقه شده‌اند.

لاسجردی گفت: در روزهای اخیر در کشورهای منطقه جلسه‌ای با حضور آمریکایی‌ها تشکیل شده که درحال طراحی کردن برنامه‌ای برای از بین بردن و کنترل داعش هستند و طراحی برنامه نشان از این مسئله دارد که آنها هیچگاه در پی از بین بردن چنین گروه‌هایی که خودشان آنرا ایجاد کردند، نیستند و در این میان از کشور جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل نیامده است و آنها می‌دانند کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی بدنبال طراحی برنامه نیست و فقط بدنبال مبارزه جدی در برابر چنین مسائلی هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: از دیگر نکاتی که ایران اسلامی بدنبال آنست و غرب نیز بخوبی از آن آگاه است، نظم نوینی است که "مقام معظم رهبری" نیز به آن اشاره داشته‌اند و توسعه سیاسی و اقتصادی، بلوغ سیاسی و مقابله با افراطی‌گری از مواردی است که در کنفراس اسلامی توسط رهبری معظم بیان شد و سیاست‌های کلی نظام ما را در منطقه مشخص کرد.

لاسجردی در پایان ضمن آرزوی سلامت برای رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی گفت: انشاا... خداوند به رهبری سلامت کامل عنایت نماید تا بتوانیم با استفاده از رهنمودهای معظم‌له درمنطقه آرامش و آسایش را برای تمامی مسلمین به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار