خرافات‌های رژیم لاغری را دور بریزید

این مسئله که مصرف آب کرفس برای لاغری مفید است جزء خرافات تغذیه‌ای به حساب می‌آید.

فرحناز بزرگمهر، متخصص تغذیه و دبیر انجمن تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کشورمان مانند بسیاری از مناطق دنیا مشکلات تغذیه‌ای فراوانی داریم با توجه به اینکه رشته تغذیه، رشته‌ای جدید در پزشکی است ،خرافات زیادی پیرامون این رشته وجود دارد. 

وی افزود: خرافات غذایی در جامعه ما زیاد است. این مسئله که استفاده از دو ماده غذایی با یکدیگر سبب گندیدگی روده می‌شود. یا مصرف آب کرفس برای لاغری مفید است جزء خرافات تغذیه‌ای به حساب می‌آید. 

این متخصص تغذیه ادامه داد: ماده غذایی که به طور اختصاصی سبب لاغری فرد شود وجود ندارد همچنین استفاده نکردن نشاسته و مواد پروتئینی با یکدیگر از جمله خرافاتی است که پیرامون تغذیه مطرح می‌شود. مصرف نشاسته و مواد پروتئینی با یکدیگر سبب تولید آنزیم، هورمون و عضله سازی در بدن فرد می‌شود. 

بزرگمهر با اشاره به شیوه جدید زندگی در ایران به عنوان مشکلات تغذیه‌ای کشور اظهار داشت: شیوه زندگی جدید در کشور که در آن تحرک کم و تغذیه مناسب وجود دارد ریسک چاقی را برای مردم افزایش داده است. 

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی‌های تغذیه‌ای مردم جامعه در خصوص نوع تغذیه در سنین مختلف، چگونگی تامین نیازهای تغذیه‌ای افراد و ارزش غذایی مواد مختلف توسط متخصصین این رشته در کاهش مشکلات تغذیه‌ای کشور موثر است. 

این متخصص تغذیه با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با جانشین‌های مواد غذایی در فصول مختلف و مضرات و زیانهای غذاهای فست‌فودی و وعده‌های فرآوری شده بیان کرد: مجموع آگاهی‌های مردم در زمینه تغذیه به فرهنگ سازی نیاز دارد و بهتر است فرهنگسازی در این زمینه از سنین کودکی آغاز گردد. 

بزرگمهر خاطر نشان کرد: به منظور فرهنگ سازی در زمینه شیوه تغذیه در کودکان والدین و فرزندان بزرگ خانواده الگوی مصرف غذای صحیح را اتخاذ کنند همچنین افراد به منظور کاهش وزن خود به رژیم‌شناس مراجعه نمایند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، چاقی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار