دبیرکل بورس و اوراق بهادار:

شفافیت عملکرد بازار سرمایه در گرو برنامه های اقتصادی دولت

اخبار پیش رو در حوزه اقتصادی و سیاسی مثبت پیش رود واین امر موجب واکنش مثبت بازار سرمایه خواهد شد.

روح الله میرصانعی دبیر کل بورس و  اوراق  بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازار سرمایه بیان کرد:  بازار سرمایه با تعدیل قیمتی بسیار عمیق روبرو است و در حال حاضربازار شرایط  ثبات دارد و احتمال کاهش قیمت ها بسیار کم است.

وی در خصوص اخبار اقتصادی و سیاسی در حوزه بازار سرمایه گفت: تصور می‌شود اخبار پیش رو در حوزه اقتصادی و سیاسی مثبت پیش رود واین امر موجب واکنش مثبت بازار سرمایه خواهد شد.
 
دبیر کل بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاثیر مثبت روند اقتصادی بر بازار سرمایه توضیح داد، در حوزه اقتصادی نرخ تورم با توجه به سیاست اقتصادی دولت کاهش یافته و نرخ سود بانکها نیز در شورای پول واعتبار در حال بررسی می‌باشد.
 
میرصانعی ادامه داد: شورای پول واعتبار می‌تواند کمک بسزایی در جهت محاسبه سود وحرکت بهتر بنگاه ها انجام دهد و در افزایش سود دهی تاثییر بسزایی خواهد داشت.
 
وی در مورد رشد اقتصادی کشور تصریح کرد: کشور در حال حاضر از رشد اقتصادی منفی خارج شده و روند مثبتی را طی می‌کند وبرای ثبات این روند لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس و طرحی نیزاز طرف مجلس ارائه شده که مواد این طرح ها می‌تواند برای بازار سرمایه جذاب و مؤثر باشد.
 
دبیر کل بورس واوراق بهادار در ادامه افزود: طرح اعلام شده  به مجلس با پایان یافتن تعطیلات تابستانی طرح اعلام شده بررسی خواهد شد و تاثیر بسزایی در بازار سرمایه خواهد داشت.
 
وی در خصوص پیش بینی روند اقتصادی وتاثیرآن بر بازار سرمایه اظهارداشت: در فضای اقتصادی پیش بینی مثبتی انجام گرفته و روند سیاسی نیز خوشبینانه طی می‌شود و با وجود اختلافات اخبار مثبتی از بازار سرمایه شنیده می‌شود.
 
میر صانعی در ادامه افزود: اگر در دو حوزه سیاسی و اقتصادی خبر‌های مثبتی بوجود آید بازار و فعالیت‌های بازار سرمایه روند مثبتی را طی خواهند کرد و شاخص بازار سرمایه ععود خواهد کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای بازار سرمایه مثبت بوده و درانتظار روند صعودی شاخص هستیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه ، بازار ، رشد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار