ترس از مدرسه مانع از رشد هویتی کودکان

یک روانشناس گفت: ترس از مدرسه یک فوبی است که بیشتر در خانواده‌های تک فرزند این مسئله پیش‌ می‌آید.

عشایری روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ترس از مدرسه در کودکانی که تازه به مدرسه می‌خواهند وارد شوند بوجود می‌آید این مسئله می‌تواند از وابستگی‌ والدین به فرزند مخصوصا در خانواده‌های تک فرزندی و یا دوره پیش از مدرسه را نگذراندن ایجاد شود.

وی افزود: البته شخصیت خود فرزند در این مورد دخیل است می‌تواند شخصیت دروان گرا یا شخصیت وابسته داشته باشد.

عشایری در ادامه بیان کرد: وابستگی کودک به والدین نوع تیپ شخصیتی وی عدم آموزش قبل از مدرسه به او می‌تواند بعضی علائم بدن را هم در پی داشته باشد که با لکنت زبان شب اداری،‌اضطراب و اختلال خواب بروز پیدا کند.

این روانشناس گفت: بهتر است خانواده‌ها قبل از مدرسه فرزندان به آموزشهای پیش از دبستان ببرند و اگر کودکان از این آموزش دور بودند خود والدین می‌توانند در راه مدرسه به فرزند انرژی مثبت بدهند به طوری که او را تشویق کنند و با هم به خرید وسایل آموزشی بروند تا فرزند به مدرسه علاقمند شده و با دیگر دوستانش رابطه داشته باشد و شخصیت وی رشد پیدا کند.

عشایری در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه علاوه بر ایجاد دانش و مدرک دادن در رشد مغز اجتماعی بسیار تاثیر دارد و به کودک هویت می‌بخشد پس بهتر است با آموزش و تشویق و از بین بردن وابستگی‌ها او را به مدرسه علاقمند کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترس ، هویت ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار