نکات ایمنی را در گفتگو رعایت کنید

یک روانشناس گفت: زوجین باید با شناخت به اصول گفتگو و احترام به تفاوتهای با یکدیگر صحبت کنند تا گفتگوی آنها به کشمکش تبدیل نشود.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، درباره اصول صحیح گفتگو اظهار داشت: زن و مرد در نوع تفکرات متفاوت هستند و اگر بدون آشنایی با این موضوع به گفتگو با بپردازند قطعا ثمربخش نخواهد بود.

وی در خصوص این تفاوت تصریح کرد: خانمهای به صورت دایره‌وار فکر می‌کنند بدین معنا که خانمها در ابتدار به یک موضوع فکر می‌کنند و بعد به موضوع دیگر و در نهایت به موضوع اول می‌پردازند این در حالیست که مردها به صورت خطی فکر می‌کنند بدین معنا که تا یک موضوع تمام نشود نباید به موضوع دیگر پرداخت و اگر با مردان به صورت دایره‌وار گفتگو کنید تمرکز خود را از دست می‌دهند و این مسئله گفتگو را به خطر می‌اندازد.

مقدم در تعریف گفتگوی سالم عنوان کرد: متاسفانه افراد به جای بحث کردن جزو بحث می‌کنند در صورتی که بحث باید سازنده باشد ولی جزو  بحث سوزنده است در بحث فرد اجازه دارد که از دیدگاه خود نکات مسائل متفاوتی را مطرح کرده نتیجه‌گیری کند و منتظر پاسخ باشد.

و برای طرف مقابل هم احترام قائل است و زمان خاصی را برای نیز قائل می‌‌شود در صورتی که در جر و بحث فرد به صورت مسلسل وار فقط نظرات خود را مطرح می کند و برای نظرات دیگران ارزش قائل نیست به همین خاطر در جر و بحث احترامها زیر پا گذارده می‌شود ونتیجه ای ندارد.

ابراهیمی مقدم در خاتمه با اشاره به زمان گفتگو بیان کرد: بهتر است خانواده ما زمان مناسبی را برای گفتگو تعیین کنند تا تمرکز کافی برای پرداختن به آن موضوع را داشته باشند و اگر در هر زمان به بحث بپردازند نتیجه ثمربخش برای انها نخواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نکات ، ایمنی ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار