تبریز/

زنان روستایی شاغلان پنهان جامعه روستایی در بخش کشاورزی

مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زنان و دختران روستایی بخصوص در جوامع روستایی، به عنوان شاغلان پنهان جامعه روستایی، نقش های متنوع و متعددی را در بخش کشاورزی ایفا می نمایند.

رقیّه زرگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: راه اندازی اتاق رشد را باید در جلوگیری از پراکنده کاری و تمرکز فعالیت های واحد امور زنان در شهرستان ها تاثیرگذار قلمداد نماییم.

وی تشریح کرد: شناخت توانمندی های زنان و هدایت استعدادهای خلّاق آنان می تواند در بهره برداری از ظرفیت های این بخش عظیم اجتماعی موثر واقع شود.

زرگری از نقش زنان روستایی در توسعه اقتصاد کشور گفت و ادامه داد: با توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکت های کوچک و در سطح خُرد و خانگی، زنان روستایی قادر خواهند بود که علاوه بر تامین کالاها و خدمات مورد نیاز خود و خانواده، کسب و کارهای موفقی را راه اندازی نموده و از این طریق به اقتصاد خانواده و درنهایت توسعه اقتصاد کشور کمک شایانی می نمایند.

مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به هدف اصلی از توانمند سازی بانوان روستایی اشاره کرد و یادآور شد: توانمندسازی زنان روستایی، عشایر وکارشناسان زن بخش کشاورزی داری ایده کارآفرینانه از طریق آموزش، مشاوره و ایجاد مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کارهای موفق امکانپذیر است.

وی ضمن بازگو نمودن زمینه های کشف نشده در روستاها  اظهار داشت: شناسایی فرصت های جدید و زمینه های کشف نشده در روستاها توسط زنان کارآفرین قابل پیش بینی خواهد بود.

زرگری تاکید کرد: کارشناسان شناسایی کارآفرین و تشکّل های کارآفرینی زنان در روستاها به منظور حمایت از آنان را نیز از اهداف مهم و ارزشمند راه اندازی اتاق رشد می دانند.
انتهای پیام/ ز
منبع:ايرنا
برچسب ها: بخش ، کشاورزی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.