عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

ضرورت سنجش میزان سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی/ وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نظارت‌ها را افزایش دهند

کائیدی گفت:اکنون ثابت شده است که بسیاری از بیماری‌های گوارشی، حتی برخی از سرطان‌ها در ارتباط با تغذیه است لذا استفاده از سموم شیمیایی بیش از حد مجاز، تهدیدی برای سلامت جامعه به حساب می‌آید.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده است که بسیاری از بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها در ارتباط مستقیم با تغذیه‌اند، لذا استفاده از سموم شیمیایی بیش از حد مجاز نه تنها تهدیدی برای سلامت جامعه بلکه عامل تشدید کننده مشکلات گوارشی نیز به حساب می‌آید. 

وی گفت: مسئولین، ناظر بر میزان استفاده از کود‌های شیمیایی و مواد دفع آفات گیاهی اداره استاندارد و وزارت بهداشت و درمان هستند که باید برای حفظ سلامت جامعه نظارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌هایی که اکنون وجود دارد در گذشته نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: افراد جامعه میوه و سبزی را برای حفظ سلامت خود مصرف می‌کنند و نباید در این خصوص سهل‌انگاری دیده شود. 

وی تصریح کرد: استفاده از سموم کشاورزی به حدی بالاست که مزه اصلی میوه‌ها را نیز تحت الشعاع قرار داده است و باید اداره استاندارد ضمن نظارت دقیق با متخلفانی که سلامت جامعه را فرصتی برای جذب درآمد خود ساخته‌اند، برخورد کنند. 

وی ادامه داد: قانون مجلس بر استاندارد‌سازی مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌ها تاثیر دارد و با مواد تخلف در این زمینه قاطعانه برخورد شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
آقای علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شما اینقدر مسئولیت پذیرید پیگیر شکایت مالباخته هایی که در امرتولید کمپوست(کودارگانیک)باشرکت سایه گستر فعالیت می کردند باشید....بارها جلوی مجلس جمع شدیم ...مکاتبه کردیم ...هیچکدام ازشما به دادمان نرسیدید...تولید کود طبیعی رامتوقف کرده اید ...لااقل جلوی واردات کودشیمیایی رابگیرید...شما باید پاسخگوباشید ....
آخرین اخبار