معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: ‌

سازمان جهانی بهداشت متعهد به ارائه کمکهای فنی به ایران به منظور دستیابی به پوشش همگانی سلامت است

معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در امور سیستمهای سلامت و نو آوری گفت: ‌ سازمان جهانی بهداشت متعهد به ارائه کمک‌های فنی در حوزه ارائه خدمات به جمهوری اسلامی ایران به منظور دستیابی به پوشش همگانی سلامت است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  برنامه پوشش همگانی سلامت متمرکز بر بهبود حمایت از خطرات مالی و بهبود دسترسی و کیفیت ارائه خدمات به همگان است. 

براساس این گزارش، به منظور ارائه راهنمایی و توصیه برای بهبود کیفیت و دسترسی خدمات بهداشتی، خانم ماریا پل کینی، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در امور سیستمهای سلامت و نوآوری که در راس هیئتی به تهران سفر کرده است و با معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت دیدار و گفتگو کرد. 

براساس این گزارش، مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت در این دیدار از تدوین سند تقاضای منابع انسانی در بخش سلامت برای ۱۰ سال آینده با بهره گیری از نظرات صاحبنظران و الگو برداری از کشورهای موفق خبر داد و افزود که وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد به استخدام و جذب نیروه‌های متخصص از گروههای مختلف پزشکی برای ارائه خدمات در حوزه‌های مورد نیاز می‌باشد. 

صالحی زلانی افزود: خوشبختانه توزیع عادلانه‌ای در زمینه نیروی انسانی در سطح استان در دانشگاههای برخودار و نیم برخودار وجود دارد. اما در سطح برخی از شهرستان‌ها شاهد توزیع نامناسب نیروی انسانی هستیم. 

وی همچنان در خصوص سیستمهای نظارتی بر منابع انسانی نظیر: طرح اجباری برای پزشکان و متخصصان، حقوق و مزایای بیشتر برای افرادی که در مناطق محروم شاغل هستند، استخدام نیروهای بومی برای نیاز استان‌ها اشاره کرد. 

همچنین مشکلات متعدد در نظام اطلاعات منابع انسانی در نظام سلامت را مورد تاکید قرار دادند. 

براساس این گزارش، دکتر ماریا پل کینی معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز ابراز امیدواری کرد که بعد از آشنایی کامل با وضعیت موجود در زمینه ارائه خدمات در ایران، نقشه راهی را با کمک سیاستگذاران داخلی برای تقویت ارائه خدمات بهداشتی که منجر به تسریع در مراحل پیشرفت پوشش همگانی سلامت می‌شود را تدوین نماید. 

گفتنی است در این جلسه دکتر ماریا پل کینی، معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در امور سیستمهای سلامت و نو آوری، دکتر روتریگز کرچ، مدیر امور سیستمهای سلامت و نو آوری، دکتر ادوارد کلی، مدیر ارائه خدمات و دکتر جیمز کمپل، مدیر نیرو کار در بخش سلامت سازمان جهانی بهداشت، دکتر محمد آسایی، هماهنگ کننده ارائه خدمات دفتر منطقه مدیترانه شرقی و کار‌شناسان امور بین الملل و معاونت توسعه مدیریت و منابع حضور داشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار