عفونتی که از گزش این حشره وارد خون شما می‌شود

بیماری لایم نوعی اختلال التهابی پوست است و در اثر گزیدن حشره کنه و انتقال عفونت بورلیا رخ می‌دهد؛ از جمله علائم آن می‌توان به برآمدگی پوستی قرمز رنگ، بزرگ شدن غدد لنفاوی، بی اشتهایی و استفراغ اشاره کرد.

پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عارضه‌ای به نام لایم دیزیت یک اختلال التهابی در سطح پوست بوده که بسیار نادر است و خود را به شکل نازک شدن پوست دست و پا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: علل بیماری‌ لایم، عفونت یک نوع باکتری به نام بورلیا بورگدورفری است که در اثر گزش یک نوع کنه به انسان منتقل می‌شود. علائم بیماری لایم به صورت برآمدگی کوچک قرمز بر روی پوست، زیر بغل، کشاله ران، اندام‌های تحتانی، احساس سوزش، خارش و درد ظاهر می‌شود. این بیماری معمولا بدون درمان برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: قرمزی‌های روی پوست در مدت 28 روز بهبود می‌یابد. از دیگر علائم عارضه لایم می‌توان به کهیر، ورم ملتهمه، قرمزی صورت، ناراحتی عضلانی، سکته کردن، خستگی و خواب آلودگی، ضعف، سردرد،‌ بزرگ شدن غدد لنفاوی،‌ بی اشتهایی، تهوع و استفراغ اشاره کرد. این علائم بسیار شبیه به بیماری آنفولانزا است.

طوسی خاطرنشان کرد: از عوارض لایم می‌توان به درد مفصلی ، نارسایی احتقانی قلب، آسیب مغزی، تورم‌های عصبی، فلج صورت، بالا رفتن سرعت رسوب گلبول‌ها، مننژیت، مختل شدن آنزیم‌های کبدی و تغییر شکل دائمی مفصل اشاره کرد.

وی اذعان داشت: سنین 20 الی 50 سال بیشتر به عارضه لایم مبتلا می‌شوند. برای درمان می‌توان از داروهایی از جمله آنتی بوتیک‌ها، آموکسی سیلین و پنی سیلین استفاده کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: گزش ، حشرات ، خون ، لایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار