کشف دو مجسمه نایاب در بزرگترین مقبره یونان

دو مجسمه باشکوه متعلق به دوره یونان باستان در قسمت ورودی مقبره اسکندر در یونان کشف شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز: باستان شناسان از اواسط آگوست مشغول حفاری در زمین‌های قسمت ورودی بزرگترین مقبره باستانی در یونان بودند که دومجسمه نایاب در آنجا یافتند.  
 
به گفته نخست وزیر یونان "آنتونیس ساماراس" این کشف بسیار مهمی است.  
 
این دوپیکره مونث با لباس‌های آستین بلند ورزشی و موهای فر بلند بر روی شانه‌هایشان، به عنوان محافظان ایستاده در قسمت ورودی مقبره عظیم و پررمز و راز "اسکندر" پیدا شدند .
 
وزیر فرهنگ یونان اشاره کرد: "دست چپ یکی ازآنها و دست راست دیگری به نشانه جلوگیری از ورود افراد به این مقبره بالا رفته است."
 
باستان شناسان با دیدن این مقبره دست نخورده و گنجینه‌های کاملا سالم در آن به شدت هیجان زده شدند.  
 
این اولین اکتشاف زیرزمینی در این منطقه نیست و حفاری‌های گذشته از قبرهای دیگر نیز صورت گرفته و مجسمه‌ها و جواهرات بسیاری از آنها بیرون کشیده شده است.  
 
مجسمه یک شیر مرمر 5 متری که هم اکنون در کنار جاده‌ای در نزدیکی منطقه " مک دانیان" قرار گرفته در اصل بر فراز تپه خاکسپاری 500 متری بوده که توسط یک دیوار مرمر احاطه شده است.
 
دو تندیس سنگی بدون سر نیزه در قسمت ورودی بیرونی این مقبره پیدا شده است.  
 
وزیر فرهنگ یونان اشاره کرد: ورودی دوم متعلق به دوران یونان باستان نیز بیانگر این موضوع است که این مجسمه‌ها دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای هستند.  
 
این مقبره به همراه تپه قبرستانی، نظریه‌های بسیاری را در مورد اینکه آیا کسی که در آنجا دفن شده همسر یا مادر "اسکندر" بوده، به همراه داشته است.  
 
متخصصان در این امر می‌گویند که احتمال اینکه خود اسکندر در آنجا دفن شده باشد، بسیار کم است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجسمه ، باستان ، مقبره ، اسکندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار