افغانستان زیر شلاق‌های فرهنگی بی‌بی‌سی + تصاویر

شایسته کشور ما به عنوان همسایه افغانستان و کشوری که دارای ارتباط‌های گسترده تاریخی با این کشور است، نیست که کتاب‌های درسی در این کشور توسط آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی تدوین و منتشر شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،همواره یکی از وظایف و برنامه‌های بی‌بی‌سی در طول سال‌های فعالیت آن، الگوسازی فرهنگی و ترویج فرهنگ منحرف غربی با بهانه ترویج مدرنیته و پیشرفت به ویژه در بین جوامع اسلامی‌بوده است.

اکنون نیز بی‌بی‌سی فارسی در ادامه سیاست‌های حکومت انگلیس در تلاش است تا با ترویج فرهنگ اباهه‌گری غربی، مردم مذهبی کشور افغانستان را از فرهنگ دینی و بومی‌خودشان جدا کرده و آنها را به مرحله وادادگی فرهنگی برساند.

برخی از جشن‌هایی که در شهرهایی مانند لس‌آنجلس، لندن و برلین برگزار می‌شود، با آنکه هیچ سنخیتی با فرهنگ مردم افغانستان ندارد اما اکنون در شهرهای مختلف این کشور در حال انجام است.

متاسفانه افغانستان به سبب جنگ‌های سالهای اخیر و حضور نیروهای اشغالگر خارجی و گروه‌های تروریستی مانند طالبان، چندان قانونمند نیست و شبکه‌های مختلف خارجی بدون توجه به ارزش‌های اسلامی‌مردم افغانستان به راحتی در جهت ترویج فرهنگ و هنجارهای مد نظر خود تلاش می‌کنند.

برنامه‌ای که امروز بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه برای کشورهایی مانند افغانستان و تاجیکستان در پیش گرفته‌اند، در دوران حکومت پهلوی به ویژه دوران رضا خان در ایران پیاده شده است. به نظر می‌رسد ملت مسلمان افغانستان باید از تاریخ ایران نیز عبرت بگیرند و مراقب باشند تا مانند دوران محمدرضا پهلوی، کشورشان دچار استحاله فرهنگی نشود.

ترویج فرهنگ برهنگی و اباهه‌گری غربی از طریق شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای در کشور افغانستان سبب بروز برخی از ناهنجاری‌های فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نیز شده است که آخرین مورد آن تجاوز به چند زن شوهردار افغانستانی توسط برخی از ارازل و اوباش پغمان در روزهای اخیر می‌باشد.

در ماجرای تجاوز جنسی اخیر در افغانستان که سبب جنجال‌های بسیاری در این کشور شد، در شب ۳۱ مرداد امسال تعداد ۱۰ نفر متجاوز راه شماری از مهمانان یک جشن عروسی را در محله ده عربان پغمان گرفتند، جواهرات، زیورات و پول نقد آنها را دزدیدند و به چهار زن به صورت گروهی تجاوز کردند.

کشور افغانستان از لحاظ فرهنگ بومی‌و دینی دارای نزدیکی بسیاری با مردم ایران است و در واقع این کشور جزئی از تمدن بزرگ ایران است. دانستن این موضوع مسئولان کشور ما را نیز موظف می‌کند که نسبت به وضعیت فرهنگی در کشور همسایه افغانستان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم و در برابر تهاجم فرهنگی کشورهای غربی در این کشور فعالیت‌های موثری انجام دهیم.

شایسته کشور ما به عنوان همسایه افغانستان و کشوری که دارای ارتباط‌های گسترده تاریخی با این کشور است نیست که کتاب‌های درسی در این کشور توسط آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی تدوین و منتشر شود.

در ذیل تصاویری از برخی خبرهای رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی فارسی با هدف ترویج فرهنگ غربی در افغانستان آمده است:











منبع: امپراتوری دروغ
برچسب ها: افغانستان ، شلاق ، بی بی سی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار