رئیس شهرهای مرکزی قطر در جلسه امروز شورای شهر:

کشور قطر درصدد سرمایه گذاری در بوشهر است/ زمینه انتقال کالاهای ساختمانی به قطربا استقرار یک ناوگان دریایی بین بندر قطر و بوشهر

رئیس شهرهای مرکزی قطر گفت: کشور قطر درصدد است در حدود 30 میلیارد دلار در بندر بوشهر سرمایه گذاری کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر با توجه به  حضور رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر و هیات همراه در جلسه امروز شورا با عنوان اینکه مودت و دوستی دو دولت برای ما ارزشمند است ، اظهار داشت: ارتباط بین شوراهای شهر نیز باب دیگری است که باید در جهت برقراری این ارتباطات گشوده شود.

رئیس شورای مرکز شهر قطر در ادامه ضمن تشکر از رئیس شورای شهر به جهت فراهم نمودن فرصت جهت حضور در جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: من یک بار دیگر از طرف همکاران به خاطر حسن پذیرایی و استقبال گرم از بدو ورود در فرودگاه امام خمینی تا اقامت در تهران و سفر به استان گیلان از تمامی مسئولان رسمی و محلی تشکر و سپاسگذاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط ویژه‌ای میان قطر و ایران وجود دارد، افزود: این روابط دیرینه و تاریخی بوده به گونه‌ای که نقاط مشترکی که میان دو کشور وجود دارد در کشورهای دیگر نیست.

رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر با بیان اینکه حقیقتاً جمهوری اسلامی ایران  و دولت قطر از ارتباطات عمیقی برخوردار هستند، تصریح کرد: در واقع تکیه و اعتماد دولت قطر نیز بر جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین جهت درصدد همکاری در زمینه‌های متعدد بخصوص جهانگردی و سیاحتی است.

وی با عنوان اینکه هم اکنون در قطر پروژه‌های بسیاری بخصوص در زمینه سرمایه‌گذاری در بنادر وجود دارد، اظهار داشت: امیدوارم پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور صورت پذیرد چرا که کشور قطر درصدد است در  حدود 30 میلیارد دلار در بوشهر سرمایه‌گذاری کند.

رئیس شورای مرکز شهرهای قطر تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها ایجاد یک ناوگان یک دریایی بین بندر الاویس قطر و بندر بوشهر برای انتقال کالاهای تجاری ، غذایی و ساختمانی است.

وی با یادآوری اینکه قرار است دولت قطر در سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال گردد، افزود: در واقع به جهت برگزاری مسابقات جام جهانی اکنون پروژه‌های زیادی در قطر درحال انجام است که اجرای آن نیاز به همکاری ایران و قطر و دریافت کالاهای ایرانی بخصوص در زمینه مواد ساختمانی دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حقیقت این پل ارتباطی بین بندر الاویس و بوشهر می‌تواند زمینه ساز ارتباط تجاری و بازرگانی بین دو کشور شود، اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید مواد غذایی جمهوری اسلامی بسیار سالم و عاری از هر گونه مواد شیمیایی بوده و در واقع همین موضوع یکی از مهمترین دلایل مردم قطر جهت اقدامات تجاری مشترک بین دو کشور و دریافت مواد غذایی و ساختمانی سالم است.

رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر با عنوان اینکه امیدوارم انجمن دوستی ایران و قطر حرکت  خوبی در این زمینه انجام دهد و نقش فعالی با امضا موافقت‌نامه‌ای که بین بندر‌های دو کشور امضا خواهد شد اجرا کند، خاطر نشان کرد: از شما به عنوان رئیس شورا و نیز تمامی اعضا دعوت می‌کنم در یک فرصت مناسب از قطر دیدن کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، تصریح ، عنوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار