هراس کشورهای عربی از تقویت نفوذ ایران در عراق و سوریه

کشورهای عربی و غربی بسیاری در اعلام مواضع خود در مقابل ائتلاف بین المللی علیه تروریستها در سوریه و عراق دچار سردگمی شده اند این در حالی است که امریکا پرچم دار ومدعی تشکیل این ائتلاف است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، برخلاف مواضع عمان برای عدم دخالت و نداشتن مسوولیت برای جنگ در سایر کشورها ، اردن آمادگی خود را مبنی بر اعزام نیرو به سوریه برای مقابله با داعش اعلام کرد.

مایکل ماکوی ، رییس کمیته امنیت ملی در مجلس نمایندگان امریکا ، در گفتگوی خود با شبکه سی بی اس گفت :" پادشاه اردن به امادگی خود را برای اعزام نیرو به سوریه برای مواجهه با داعش اعلام داشته است. وی افزود: " ایالات متحده امریکا در تلاش است تا مصر را نیز برای ارسال نیرو به سوریه قانع کند".

روزنامه گاردین نیز در این زمینه به ارائه گزارشی از "ایان بلاک" پیرامون اوضاع در خاورمیانه و مشکلاتی که کشورهای عربی در حمله به داعش در عراق وسوریه پرداخت . این روزنامه نوشت :" عربستان سعودی و امارات متحده عربی از این می ترسند که با حمله به داعش و از بین بردن این سازمان تروریستی، ایران و هم پیمانانش ، سوریه و عراق را قوی تر سازد و نفوذ ایران را در ". عراق و سوریه تقویت کند.


انتهای پیام./

برچسب ها: عربی ، داعش ، سوریه ، عراق ، ائتلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار