قالیباف در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه زنان و تولید ملی:

توانمندسازی بانوان کمک به اقتصاد کشور بوده است

شهردار تهران در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: امروز در پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی شاهد حضور برترین برندهای کشورهستیم که در حوزه توانمندسازی با شهرداری تهران مشارکت کرده اند و این روند منجر به تولید و کمک به اقتصاد شده است. به طوری که بعضی از کالاهای تولیدی این مجموعه به اروپا و ترکیه صادر می شوند که در آن مواد اولیه ایرانی، طراحی ایرانی و دوخت ایرانی با قیمت مناسب صورت گرفته است .

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمدباقرقالیباف در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره نحوه شکل گیری جشنواره زنان و تولید ملی بیان کرد: درواقع کار این جشنواره از زمانی شروع شد که ما در شهرداری تهران توجه به امور بانوان و شهر را در بخش های مختلف در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اوقات فراغت مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: در بررسی هایی که در رویکرد اجتماعی انجام دادیم، متوجه شدیم یکی از حوزه هایی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد حوزه زنان سرپرست خانوار است و به واقع آنها در اولویت توجه قرار دارند.

شهردار تهران افزود: در عین حال بر این باور بودیم که این خانم ها توانمندی لازم را دارند و این ما هستیم که باید بستر را مهیا کنیم تا آنها بتوانند با وجود مشکلاتی که از جهات مختلف است، اما کارشان را به بهترین شکل شروع کنند.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه درواقع کار زنان سرپرست خانوار از آنجا آغاز شد که در مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه به توانمندسازی زنان صورت پذیرفت، گفت: به طور طبیعی توجه به این مهم نقش پیشگیرانه ای در زمینه آسیب های اجتماعی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که با وجود اینکه کار را از بخش های محدودی در حوزه فروش شروع کردیم و حالا شاهد توسعه آن هستیم، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستید که زنان سرپرست خانوار کاملا سازمان یافته فعالیت می کنند و حتی موضوع آموزش آنها و فرزندانشان نیز مورد توجه قرارگرفته است .

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز در پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی شاهد حضور برترین برندهای کشورهستیم که در حوزه توانمندسازی با شهرداری تهران مشارکت کرده اند و این روند منجر به تولید و کمک به اقتصاد شده است. به طوری که بعضی از کالاهای تولیدی این مجموعه به اروپا و ترکیه صادر می شوند که در آن مواد اولیه ایرانی، طراحی ایرانی و دوخت ایرانی با قیمت مناسب صورت گرفته است.

قالیباف افزود: من فکر می کنم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم یک کار فرهنگی و اقتصادی بوده است و هم موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده است. به طوری که به تولید ملی کمک کرده و امیدواریم شاهد توسعه این روند بوده و موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سایر کلانشهرها و استانها توسعه پیدا کند .

شهردار تهران با بیان اینکه از اولین سال فعالیت ستاد توانمندسازی الگوهای خوبی در این حوزه شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر بعضی از شهرستانها از این طرح الگوبرداری کرده اند و شهرداری تهران نیز به آنها کمک کرده است ، به طوری که اکنون این طرح در یزد و مشهد به اجرا درآمده و ما امیدواریم این طرح به مراکز استانها برود و در آنجا هم اجرایی شود .

انتهای‌پیام/
 
برچسب ها: قالیباف ، حاشیه ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار