مدیرعامل بازار فرابورس:

70 درصد پرتفوی سهام عدالت را شرکت‌های بورسی و فرابورسی تشکیل می‌دهند

مدیرعامل فرابورس گفت: قیمت سهام عدالت از طریق فرایند قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر تعیین می‌شود و قطعا می‌تواند به شفافیت پرتفوی آن کمک کند.

امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران در خصوص وارد شدن سهام عدالت به فرابورس بیان کرد: فرابورس در 2 تا 3 سال گذشته پیگیر این موضوع بوده و جلسات تخصصی که پیرامون ورود سهام عدالت به فرابورس انجام داده حضور فعالی داشته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم با توجه به طرحی که دولت و نمایندگان مجلس دنبال می‌کنند سازمان فرابورس منتظر اعلام دولت برای عرضه سهام عدالت در این بازار است.

هامونی با توضیح در مورد نیازمند بودن طرح دولت به اصلاح بعضی از موارد گفت: در حال حاضر بعضی از موارد موجود در طرح عرضه سهام عدالت در فرابورس نیاز به اصلاح دارد که در مدل قبلی سهام عدالت لحاظ نشده بود.

مدیر عامل فرابورس در خصوص انجام فرایند عرضه سهام عدالت تصریح کرد: اگر فرایند اصلاح این سهام طی شود و نقطه نظرات،‌ سیاست گذاری‌ها و قانون‌گذاری آن انجام شود، مراحل ابلاغ آن به بازار فرابورس صورت می‌گیرد.

وی در این‌ باره گفت: پس از ابلاغیه‌ آزادسازی، قیمت سهام عدالت به مرحله اجرا می‌رسد و می‌تواند در فرابورس اجرا شود.

هامونی با اشاره در مورد به نتیجه نرسیدن برنامه‌های دولت در خصوص آزادسازی سهام عدالت توضیح داد: برنامه‌های گذشته‌ دولت در خصوص آزادسازی سهام عدالت به نتیجه نرسیده و ما منتظر صحبت های جدید هستیم تا با قیمت‌های مشخص سهام عدالت در فرابورس عرضه کنیم.

مدیر عامل فرابورس در رابطه با قابلیت مالی سهام عدالت در شرایط فعلی اظهار داشت: پرتفوی سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌ پذیر یک حالت مستلزمی دارد؛ سهام و برگه هایی که به نمایندگی از سهام عدالت در دست مردم است، در حال حاضر امکان معامله و قابلیت مالی ندارد.

وی افزود: به محض اینکه سیاست گذاری‌‌های لازم از طرف دولت انجام و به فرابورس ابلاغ شود عرضه‌ سهام عدالت در این بازار اجرایی می‌شود.

هامونی در مورد قیمت سهام عدالت در بازار فرابورس توضیح داد: با توجه به اینکه بالغ بر 70 درصد پرتفوی سهام عدالت را شرکت‌های بورسی و فرابورسی تشکیل می‌دهند، می‌توان قیمت این سهام را از طریق فرایند قیمت سهام شرکت‌های سرمایه پذیر تعیین کرد و قطعا می‌تواند به شفافیت این پرتفوی کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار